بهره برداری از حسینیه شهدای مکه و منا در حج و زیارت

همزمان با اولین روز ماه محرم الحرام طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران، از حسینیه شهدای مکه و منا در ساختمان حج و زیارت بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درمراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقایان علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حسینیه شهدای مکه و منا در این سازمان افتتاح شد.


حجت‌الاسلام و المسلمین نواب دراین مراسم درسخنانی به تبیین شاخص های مکتب علوی و حزب اموی در قرآن پرداخت.


وی با اشاره به آغاز عزاداری‌ها ماه محرم اظهار داشت: بمنظوراستفاده بیشتراز برنامه‌های معنوی و مذهبی این ماه و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بام فضای نمازخانه سازمان حج و زیارت به صورت یک حسینیه روباز طراحی و حسینیه شهدای مکه و منا نامگذاری شد تا در مناسبت های مختلف ؛ آیین های عزاداری و سوگواری دراین مکان برگزار شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود به واقعه کربلا اشاره کرد و این ماجرا را مستمر در طول تاریخ دانست.


وی تصریح کرد: واقعه کربلا، قصه جدیدی نیست، همیشه حق و باطل در مقابل هم بوده اند، یک روز ماجرای هابیل و قابیل و یک روز هم حزب اموی در مقابل مکتب علوی و امروز نیز جهان ستم در مقابل جامعه حق و طرفدران عدالت و انسانیت قرار گرفته‌ است.


وی با تبیین شاخصه‌های مکتب علوی و حزب اموی یادآور شد: شاخصه‌های علوی؛ اعتقاد به قیامت، ایثارگری، جهادگری، برخورداری از مکارم اخلاقی و ارزش های الهی، علم  و تقوا است ؛ اما جبهه اموی با دنیاپرستی، مادی گرایی، اختلاس‌گری، رفاه طلبی، تمایلات نفسانی، خودخواهی، تسلیم پذیری و سازش در مقابل دشمنان و رذایل اخلاقی همراه است.


سرپرست حجاج ایرانی افزود: همه شاخصه‌های حزب اموی در زندگی سران این حزب وجود داشت. آنها تعصبات قومیت و عربیت را زنده کردند، چون در آن فضا می توانستند به منافع و مطامع دنیوی خود دست یابند.


وی تصریح کرد: متاسفانه امروز نیز برخی افراد با ادعای پیروی از آموزه های دینی در جامعه منافع شخصی را در اولویت قرار می‌دهند و به موازین جبهه حق عمل نمی کنند که عملا در جبهه حق به شمار نمی آیند مگر آن که با الهام از راه امام حسین(ع) عملا به این راه بازگردند.


حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با تاکید براینکه جبهه حق اهل سازش و تسلیم در مقابل دشمنان نیست، جبهه مقاومت را طرفدار حق ، عدالت و انسانیت دانست و خاطرنشان کرد: امروزمتاسفانه شاهد هستیم برخی کشورهای به ظاهر اسلامی با ظالمان سازش می‌کنند، این درحالی است که به گفته شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها ، «ما ملت امام حسینیم» و در مقابل دشمن هرگز سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود عزاداری با بینش را ارزشمند دانست و اظهار کرد: عزاداری باید همراه با پیوست فرهنگی باشد، عزاداری بدون بینش ، ممکن است عمل آن اموی ولی شعارش علوی باشد درحالیکه باید شعار و عمل با هم همخوانی داشته باشند.




نظرات کاربران