نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ

نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان، هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ

به مناسبت ماه محرم نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان هلند و بلژیک در مرکز اسلامی هامبورگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به مناسبت ماه محرم الحرام ۱۴۴۳ نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان هلند و بلژیک با موضوع (طلاق حاکم شرع، ریشه ها و راه حل ها) در مرکز اسلامی هامبورگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.


جلسه با تلاوت قرآن کریم توسط آقای سید حمزه حسینی شروع شد سپس امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ نکاتی پیرامون اهمیت استقامت در برابر ناملایمات بیان و تاکید کرد: وظیفه ما روحانیون و مبلغان آن است که مخاطبان خود را با سیره اباعبدالله علیه السلام آشنا کنیم تا آنان به استقامت در راه دین و پایمردی در پیمودن مسیر نورانی اسلام اقدام کنند و از مواجه شدن با مشکلات و سختیهای راه نهراسند.


سپس پیام تصویری حضرت آیت الله سبحانی خطاب به علما و مبلغین منطقه پخش‌ شد. معظم له با اشاره به پیام های آیه شریفه ۳۹ سوره احزاب تأکید داشتند: وظیفه اصلی مبلغان در ماه محرم تبلیغ رسالات الهی است و تکیه اصلی مطالب تبلیغی باید بر آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام باشد. ایشان ضمن تأکید بر ضرورت بیان سیر تاریخی حرکت سید الشهدا علیه السلام خاطرنشان کردند: میزان مهم در تبیلغ باید رضای خدا باشد نه رضای دیگران چرا که بر همه اعمال ما نظارت دارد وباید نسبت به همه آنها پاسخگو باشیم.


در ادامه برنامه، روحانیون و مبلغین منطقه به بررسی مشکلات طلاق حاکم شرع و ارائه راهکارهای متناسب با وضعیت قوانین اروپا پرداختند. فاصله از گرفتن خانواده ها در اروپا از فرهنگ اسلامی و عدم آگاهی از حقوق شرعی همدیگر از ریشه های اصلی درخواست طلاق از حاکم شرع در اروپا قلمداد شد، و برای برون رفت از این مشکلات لازم است روحانیون و مبلغین جهت افزایش آگاهی دینی خانواده‌ها تلاش مضاعفی انجام دهند. مهمترین پیشنهاد حاضرین در جلسه تشکیل کارگروه تخصصی طلاق حاکم زیر نظر نماینده مرجعیت در مرکز اسلامی هامبورگ جهت رسیدگی تخصصی به پرونده های طلاق حاکم عنوان شد.


در پایان جلسه بیاینه پایانی نوزدهمین گردهمایی روحانیون ومبلغین آلمان هلند و بلژیک توسط حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی قرائت شد.


متن بیانیه به شرح ذیل است:


باسمه تعالی


الذینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا (سوره مبارکه احزاب، آیه ۳۹)


در آستانه ماه محرم الحرام ۱۴۴۳ هجری قمری و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، بار دیگر گرد هم آمدیم تا بر اقامه مجالس باشکوه بزرگداشت نهضت حضرت سید الشهدا علیه السلام در سراسر منطقه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت قوانین کشورها تأکید نماییم. همچنین فرصت تبلیغ در ایام محرم را جهت آگاهی بخشی دینی و بازسازی معنوی و اخلاقی مغتنم دانسته و به نقش تربیتی علمای دین، به ویژه نسبت به نسل جوان مسلمان اروپایی اذعان داریم.


ضمنا با عنایت به موضوع جلسه، به تبادل تجربیات و بررسی راهکارها برای حل مشکلات خانوادگی مسلمانان پرداخته و در جهت پیشگیری و رفع آن تلاش می نماییم و اعلام می داریم:


- دنیای امروز نیازمند پیام انبیا و استمرار جریان امامت و ولایت در گستره زمین و زمان بوده که عبارت است از عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت که با شناخت صحیح و عمیق اسلام ناب بدست می آید و رساندن این پیام بر عهده مبلغین اصیل اسلامی است.


- اهانت های اخیر نسبت به مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ که توسط بعضی عناصر افراطیِ مخالفِ دین و آموزه های عقلانی و انسانی صورت گرفت را محکوم نموده و حمایت خود را نسبت به مرکز اسلامی هامبورگ که مهمترین پایگاه شیعه در اروپا و نمایندگی مراجع بزرگوار شیعه بوده و محور تبلیغ اسلام عقلانی و ‌اخلاقی می باشد، اعلام می داریم.


- با توجه به ابتلای همه کشورهای جهان به بیماری همه گیر کرونا، همانند گذشته تأکید داریم حفظ جان انسانها و سلامتی مردم و جلوگیری از انتقال این بیماری شرعا واجب بوده، وظیفه خود می دانیم که هم خود و هم شرکت کنندگان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به رعایت قوانین کشورها و دستورالعمل های بهداشتی ملزم باشیم و چنانچه قانونا امکان برگزاری مراسم محرم وجود داشته باشد، مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد.


- با توجه به وجود مشکلات خانوادگی در غرب، در جهت تحکیم ارتباطات خانواده، با تکیه بر حسن روابط زوجین و تأکید بر آموزه های قرآن و حدیث تلاش می نماییم.


- از مراجع بزرگوار شیعه که همواره نسبت به مرکز اسلامی هامبورگ و سایر مراکز اسلامی شیعی، همچنین روحانیون و مبلغین منطقه عنایت داشته اند و پشتیبان و حامی آنها بوده اند تشکر و قدردانی نموده و از خداوند برایشان طول عمر، سلامتی و توفیق مسألت داریم.


۲۴ ذی الحجة ۱۴۴۲


۴ آگوست




نظرات کاربران