برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان

برگزاری نهمین مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره خادمین ضیوف الرحمان

نهمین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جمعی از مداحان، خادمان ضیوف الرحمن از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، به صورت مجازی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نهمین مرحله گرامیداشت یاد و خاطره جمعی از خادمان ضیوف الرحمن و زائران اعتاب مقدسه ( مداحان ) از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، به صورت مجازی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با گرامیداشت یاد و خاطره مداحان اهل بیت علیهم السلام، خاطرنشان کرد: متاسفانه در یک و نیم سال گذشته شماری از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام که با بعثه مقام معظم رهبری همکاری داشتند و در ایام حج، عمره و عتبات به زائران عزیز خدمت می کردند، به دیار باقی شتافتند که به منظور پاسداشت خدمات ارزشمند آنان این مراسم به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: این عزیزان در سال های قبل در حرمین شریفین و عتبات مقدسه به زائران خدمت می کردند که یک سوم از آنان به خاطر گرفتاری به ویروس کرونا درگذشتند و خاطرات بسیار سرزنده و ماندگاری از خود به جای گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اخلاص و به روز بودن را از جمله شاخصه های بسیار خوب مداحان برشمرد و تصریح کرد: مهم ترین مسئله در هر کار، اخلاص در نیت است. اهمیت اخلاص در اعمال، تا آنجاست که عمل بی اخلاص، نه تنها مقرب نیست، یعنی شخص را به خدا نزدیک نمی کند، بلکه موجب دور شدن از قرب الهی می شود. انسان تا اخلاص نداشته باشد، خداوند چیزی به او نمی دهد، اگر انسان با اخلاص نباشد، ماندگار نمی شود.
وی تاکید کرد: بیان ذکر مناقب اهل بیت و مدیحه سرایی و ذکر مصیبت برای اهل بیت علیهم السلام از افتخارات مداحان است که خداوند به آنان توفیق داده تا در این راه گام بردارند، خوشبختانه بسیاری از این مداحان در این راه توانستند به خوبی خدمت مطلوب به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام و ائمه اطهار را داشته باشند.
 حجت الاسلام والمسلمین نواب یادآور شد: مداحان افزون بر مداحی و مرثیه سرایی در کاروان های زیارتی، افتخار همکاری در خدمتگزاری اجرائی به زائران را داشتند و بارها اعلام می کردند، این افتخار بزرگی است که خداوند به ما عنایت کرده و آن را به هیچ جایگاه و منزلت دنیوی عوض نخواهیم کرد.