اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع) اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع)

اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع)

همزمان با اولین شب جمعه ماه محرم، جمعی از زائران و عزاداران به حرم امام حسین (ع) مشرف شده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در اولین شب جمعه ماه محرم و همزمان با شب زیارتی ارباب، خیل عظیم عاشقان حسینی به حرم امام حسین (ع) مشرف شدند و حال و هوای کربلا در این شب با سایر شب‌های جمعه متفاوت بود.


صحن حرم حسینی در اولین شب جمعه محرم


از هر طرفی دسته‌های عزاداری به سوی حرم حضرت عباس (ع) و حرم امام‌حسین (ع) حرکت می‌کردند و در حرم‌ها نیز بخشی را به منظور حضور دسته‌های عزاداری اختصاص دادند تا عزاداران و زائران به راحتی بتوانند به زیارت بپردازند.


در صحن حرم امام حسین (ع) خیل ‌جمعیت تا اذان صبح مشغول عزاداری بود و عاشقان اباعبدالله (ع) زنجیرزنان و سینه‌زنان در عزای شهدای کربلا ناله سر می‌دادند.


عزاداری ایرانیان در بین‌الحرمین و دسته‌های عزاداری محرم


در خیابان‌های منتهی به بین‌الحرمین نیز دسته‌های عزاداری بسیاری حرکت می‌کردند که در این بین دسته‌های عزاذاری ایرانیان نیز وجود داشت؛ به طوری که ایرانیان بسیاری در بین‌الحرمین نوحه سر می‌دادند و بر سینه می‌زدند.


همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران که در اطراف حرم‌ها راه‌اندازی شده است، در هر ساعتی از شبانه‌روز به زوار خدمت و در حد توان از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.


| شناسه مطلب: 107807







نظرات کاربران