برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور

برگزاری پویش «عهد اربعینی» در سراسر کشور

پویشی با عنوان عهد اربعینی و با هدف خواندن دسته جمعی این دعای شریف برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام وحید علیان نژاد مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر  آیت الله العظمی مکارم شیرازی، از راه اندازی «پویش عهد اربعینی از عاشورا تا اربعین» خبر داد و گفت: برخلاف آنچه در فضای مجازی منتشر می شود، نهاد مرجعیت در کنار مردم به فعالیت های مختلف فرهنگی می پردازد،از دیرباز برای تشیع دو بال پرواز وجود داشته است که یکی از آن ها فرهنگ عاشورا و دیگری امید به ظهور منجی می باشد.


وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت امید به ظهور منجی و بنا به روایت  امام صادق(ع) «اگر کسی چهل روز «دعای عهد» بخواند از یاران امام مهدی(عج) خواهد شد» دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی اقدام به راه اندازی پویشی با عنوان عهد اربعینی نموده است.


وی آلودگی های باطن را موجب عدم استجابت دعا دانست و گفت: دعا اگر به صورت دسته جمعی باشد، استجابت آن بیشتر محتمل خواهد بود.


مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما به دنبال این بوده ایم که با توجه به برکات دعای عهد در فاصله ۴۰ روزه عاشورا تا اربعین حسینی این دعا به صورت روزانه و با نیت ظهور حجت و دفع بلایایی که در جهان وجود دارد خوانده شود.


وی با اشاره به اینکه این پویش می تواند درسی انسان ساز برای فرزندان خانواده ها باشد، افزود: از خادمان آستان مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام درخواست شده است برای شرکت کنندگان در این پویش زیارت نیابتی و نماز مستحب  به جای آورند. اگر کسی عکس خودش را برای این پویش بفرستد آن را در اختیار خادمین حرم امام حسین علیه السلام قرار می دهیم تا با آن عکس گرفته و سپس لینک پوستر آن را به افراد داوطلب ارائه خواهیم داد.  اولین شخصی که به این پویش پیوسته است حضرت آیت الله مکارم شیرازی بوده اند.


مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: نائب الزیاره بودن خادمان حرم سیدالشهداء علیه السلام اولین پاداش حضور در این پویش است؛ علاوه بر این، برای ۵ خانواده شرکت کننده در این پویش بسته هایی را در نظر گرفته ایم تا به آن ها اهدا شود. پویش عهد اربعینی با عناوین دیگری در سال های پیش هم برگزار شده است اما با این عنوان نخستین بار می باشد.


ثبت نام در پویش عهد اربعینی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی به آدرس www.makarem.ir و یا صفحه اینستاگرامی makarem.ir_official قابل انجام است.


| شناسه مطلب: 107814







نظرات کاربران