دستورالعمل هیئت های مذهبی  در روز تاسوعا و عاشورا

آستان مقدس بانوی کرامت با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکیدات شورای تامین استان قم بر ممنوعیت دسته روی در تاسوعا و عاشورا و ضرورت رعایت دستورالعمل ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آستان مقدس بانوی کرامت با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکیدات شورای تامین استان قم مبنی بر ممنوعیت دسته روی در تاسوعا و عاشورا و ضرورت رعایت دستورالعمل ها، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز این ابلاغیه را رعایت کرده و به عموم هیئات عزاداری توصیه می کند نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.


در بیانیه آستان مقدس حضرت معصومه (س) آماده است:


بسم الله الرحمن الرحیم


قال الصادق علیه السلام « إِنَّ یَوْمَ الْحُسَیْنِ أَعْظَمُ مُصِیبَهً مِنْ جَمِیعِ سَائِرِ الْأَیَّامِ» وسائل الشیعه، ج‌۱۴، ص ۵۰۳‌


عاشورا سالروز بزرگترین مصیبت تاریخ است و شایسته است که محبان اهل بیت علیهم السلام با عزاداری بر این مصیبت بزرگ علاقه خود به خاندان پیامبر صلوات الله علیه و آله را آشکار و توشه آخرت خود را از دریای کرم اهل بیت علیهم السلام برگیرند.


با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکیدات مصوبات استانی مبنی بر ممنوعیت دسته روی در تاسوعا و عاشورا و ضرورت رعایت دستورالعمل ها، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز این ابلاغیه را رعایت کرده و به عموم هیئات عزاداری توصیه می کند نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.


همچنین از مردم مؤمن و ولایت‌مدار خواستار است تذکرات خادمان این حرم قدسی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هنگام حضور در حرم مطهر را پذیرا بوده و به اجرای مراسم زیبنده نام والای اهل بیت علیهم السلام کمک کنند و در این آستان ملکوتی دعا کنند تا شر این ویروس منحوس از سر جامعه کم شود.


| شناسه مطلب: 107832







نظرات کاربران