همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود

همایش تخصصی خیر قرآنی برگزار می‌شود

همایش تخصصی خیر قرآنی در بستر مشارکت‌های مردمی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 2 تا 10 شهریور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش تخصصی خیر قرآنی در بستر مشارکت‌های مردمی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


این همایش با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد خیریه آلاء برپا می‌شود و شامل پنج نشست جداگانه اما به لحاظ موضوعی به هم پیوسته است.


این نشست‌ها در روزهای دوم (امروز) ، چهارم، ششم، هشتم و دهم شهریورماه  از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت مجازی و متناسب با شرایط کرونایی برگزار می شود.


تهیه بانک اطلاعات جامع از خیرین قرآنی از جمله اقداماتی است که در حوزه خیر قرآنی در دست انجام است و این بانک مشتمل بر اطلاعات افرادی که در شهرستان‌ها و استان‌ها در زمینه احداث ساختمان‌های قرآنی، نشر و توسعه مصحف شریف، آموزش و تحقیق و پژوهش، جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری قرآنی تلاش کرده‌اند، خواهد بود.


دانشگاه اصفهان و پژوهشکده آلاء که تنها پژوهشکده مطالعه وقف و امور خیریه در ایران است از نظر علمی این نشست‌ها را پشتیبانی می‌کنند. همچنین افرادی که خواهان گواهی حضور در این سمینار باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت https://khairemandegar.com/live/ امکان ثبت‌نام و شرکت در این رویداد علمی را داشته باشند.


اولین نشست دوم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل سابق دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و با موضوع نقش وقف در ترویج خیر قرآنی برگزار می‌شود. روز ۴ شهریورماه نیز نادر ریاحی‌سامانی، عضو هیأت مدیره در مجامع سلامت و مسکن‌ساز با موضوع «مجمع خیرین قرآنی و نقش آن در ترویج خیر قرآنی با مرور بر مجامع خیرین موجود» سخنرانی خواهد کرد.


روز ۶ شهریورماه محمدعلی خواجه پیری، پیشکسوت قرآنی و داوود جعفری، دبیر اجرایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی با موضوع «فعالیت‌ها، تجربه‌ها و ایده‌های نو در خیر قرآنی» صحبت خواهند کرد. روز ۸ شهریورماه نیز عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «خیر و نیکوکاری در قرآن» سخنرانی می‌کند.


محمدصالح طیب‌نیا، رئیس پژوهشکده آلاء نیز روز ۱۰ شهریورماه با موضوع ایده‌های مشارکت مردم به سخنرانی می‌پردازد. همچنین کارشناس‌مجری این نشست‌ها حجت‌الاسلام علی ملانوری، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.


این نشست ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار و به صورت زنده از نشانی khairemandegar در اینستاگرام و آپارات پخش می‌شود.




نظرات کاربران