محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم

محکومیت تعرض‌های رژیم بحرین در ایام‌ محرم

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای تعدی ها و تجاوزهای رژیم آل خلیفه در ایام عاشورای حسینی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین دری بیانیه ای تعدی ها و تجاوزهای رژیم آل خلیفه در ایام عاشورای حسینی را محکوم کرد.


متن این بیانیه بدین شرح است:


سلسله تجاوزات و تعدی های تحریک آمیز علیه مظاهر عاشورایی از ابتدای آغاز ایام محرم تا کنون در بحرین متوقف نشده است، ایامی که در آن مسلمانان با رسولشان در شهادت نوه گرامیش امام حسین ع همدردی می نمایند. دستگاه امنینی بحرین و مجموعه های تابع آن اقدام به تجاوزات تحریک آمیزی نموده اند که به حجم و اندازه بحران وسیع سیاسی موجود در بحرین و فقدان همزیستی بین حکومت و ملت، فروپاشی اعتماد و غیاب کمترین اصول توافق و اجماع بین حاکمیت و مردم باز می گردد و بوضوح نشانگر این موارد است.


اول: نیروهای امنیتی رژیم با هدف تحقیر و تنزل کرامت علمای دین، خطبا ، مسوولین موسسه های دینی، مداحان و شهروندان آنها را بشکل اهانت آمیزی بعلت گرایش مذهبی‌شان در ایام محرم به مراکز بازجویی کشاندند و با آنها بر اساس اصولی غیر میهن‌دوستانه بازجویی نموده و جمعی از آنها رو مورد تهدید و ارعاب قرار دادند. شایان ذکر است این اقدامات همگی بصورت غیر قانونی صورت میگیرند.


دوم: نهادهای حکومتی اقدام به پاره کردن و پایین آوردن صدها بنر و مظاهر عاشورایی در استان ها و مناطق مختلف بحرین نمودند و طبق معمول این نهادها از دستگاه های مختلف برای اجرای پروژه امنیتی خود علیه آیین های مترقی و پیشرفته مذهبی -که در سطح جهان بسیار مورد احترامند بجز در نزد رژیم بحرین- بکار گرفتند.


سوم: رژیم بحرین طبق معمول اقدام به خلط و بهره برداری از موضوعات بطور غیر حرفه ای نموده و اکنون از اپیدمی کرونا بعنوان وسیله ای برای تحکم نمودن در شعائر دینی سوءاستفاده می نمیاد و از طریق وزارت کشور تهدیدهایی را تحت عنوان رهنمود برای سخت گیری به برپایی فعالیت ها و برنامه ها و مجالس محرمی توسط دستگاه های امنیتی صادر می نماید.


چهارم: رفتاری که تیم پزشکی ویژه کرونا مرتکب شد، بسیار تأسف‌آور بود. چرا که به واسطه دستورالعمل‌هایی که صادر کرد، نشان داد که خود، بخشی از کنترل‌های امنیتی در زمان‌های مناسبتی است، به ویژه وقتی که بدون هیچ توجیه یا زمینه‌ حرفه‌ای، روز دهم محرم را نارنجی اعلام کرد، این در حالی است که هیچ آمار، داده‌ها یا اطلاعاتی وجود ندارد که این رفتار را توجیه کند. این امر، این نگرانی را ایجاد کرده است که تمامی دستگاه‌های آموزشی، درمانی و خدماتی کشور در خدمت تصمیمات امنیتی متهورانه و غیرمنضبط کشور قرار داشته باشند که خود، یکی از بارزترین دلایل تنش و بی‌ثباتی و عدم وجود عقل و رشد در تعامل با همه رخدادها در بحرین است


پنجم: ما امید داشتیم که عاشورا، فرصتی برای عبرت گرفتن و درس گرفتن برای توقف اقدامات غیرقاننی و تحریک‌های طایفه‌ای توسط نظام حاکم باشد که هنوز از رفتارهایش درس نگرفت.


ششم: از تمامی برادران و فعالان از گروه‌های مختلف دینی، به ویژه برادران بزرگوار اهل سنت که چه با گفتار و زبان و چه با مشارکت و حضور یا تعامل مثبت، مواضع بسیار ارزشمند و با روحیه والای ملی‌گرایی و ارزش‌های اصیل اسلامی در قبال موسم عزای عاشورایی به ثبت رساندند، می‌خواهیم که با توجه به اینکه این رفتارها تأثیر بزرگی در جان و عقل مردم دارد، تلاش کنند تا از رفتارهای حکومت کناره بگیرند و به واسطه ایجاد آگاهی اجتماعی، آن را محدود سازند و صفوف خود را متحد و با روحیه اسلامی و ملی عمل کنند، امری که ملت بحرین بدان خو گرفت و از صدها سال قبل بدان شناخته شد و هر آنچه غیر آن است، امور پراکنده‌ای است که هیچ ارزشی ندارد و با پایان یافتن نقش کارکردی‌اش، از بین خواهد رفت.


هفتم: از همه ملت بحرین می‌خواهیم که سطح انضباط خود را بالا ببرند و به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا عمل کنند. ما در اینجا بر ضرورت پایبندی به اقدامات بیشتر در این رابطه تأکید و همگی تلاش می‌کنیم تا با پایان یافتن این موسم عظیم، بدون ایجاد هیچ گونه تبعاتی از شیوع این ویروس، دستاورد ملی بزرگی را به ثبت رسانیم و در عین حال، بر ضرورت خودداری از هرگونه سستی و سهل انگار تأکید می‌ورزیم و اعلام می‌کنیم که باید در همگی در مقابله با ویروس کرونا، در یک صف واحد بایستیم و با همه امکانات از وطن و هم‌وطنانمان محافظت کنیم.


هشتم: از تمامی تلاش‌های مردمی یا دولتی، فردی یا گروهی در تمامی مناطق کشور و جای جای وطن، که با سخن یا مشارکت یا همکاری مالی و مادی در این امر ما را یاری کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و نیز از تمامی محالس وعظ و خدمات فنی و همکاری‌های مجازی و فناورانه و اطعام وغیره که در راستای خدمت به این موسم عظیم انجام شد که ایجادگرابعاد انسانی و اخلاقی و ارزشی بی‌نظیر است، کمال سپاسگزاری را داریم. 




نظرات کاربران