نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و گزارش کارگروه آئین نامه نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز عملیات امور حج و زیارت ارائه شد.


دراین نشست آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در باره مفاد این آئین نامه و کارشناسی صورت گرفته درخصوص چگونگی تامین ارزعملیات امور حج و زیارت و نحوه انتقال آن به کشور میزبان توضیحاتی بیان کرد و پس از بحث و بررسی ، مواد آیین نامه مذکور با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر گردید که به شورایعالی حج جهت تصویب نهایی ارائه شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه شرایط تحریم در نرخ تسعیر ارز در سال های گذشته تاثیر داشته است، تصریح کرد: شایسته است دولت به حج که از شئون دولت اسلامی و واجب مردم است ؛ رسیدگی کند و دست اندرکاران حوزه های مرتبط از راهکارهایی استفاده کنند که هزینه عملیات امور حج و زیارت کاهش یافته و به نفع زائر باشد.  


بر پایه این گزارش ، در این جلسه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت  پیگیری های این سازمان در خصوص سفر اربعین را یادآور شد و با اشاره به تماس ها و مذاکرات صورت گرفته درایران وعراق گفت: جمع بندی عراقی ها در خصوص چگونگی امکان حضور زائران در اربعین حسینی هنوز به ما اعلام نشده است.


وی افزود: نهادهای دست اندرکار بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند و مقدمات  اعزام موکب ها ، عوامل و زائران را پیش بینی کرده اند.


این گزارش حاکیست ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، نحوه سلوک ، زندگی و تلاش این دو شهید بزرگوار را در مسئولیت هایی که بعهده گرفته بودند برای خدمتگزاران این مرز و بوم الگو دانست.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به توصیه های امام امت(رض) درباره خودسازی ، افزود: اخلاق ، منش و ساده زیستی شهید رجایی نمونه و با دولتمردان دیگر متفاوت بود و  زندگی ایشان حاوی نکات درس آموز ارزشمندی است.


وی افزود: شهید با هنر نیز در هر جا که نیاز بود حاضر میشد و با تلاش در سنگرهای متفاوت به حرکت ماشین انقلاب اسلامی کمک می کرد .




نظرات کاربران