تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان

تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای درباره افغانستان به تصویب رساند که در آن از طالبان خواست بر خروج امن افغان ها و اتباع خارجی پایبند بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز دوشنبه خود این قطعنامه را با ۱۳ رای موافق و دو رای ممتنع تصویب کرد.


این قطعنامه از سوی آمریکا پیشنهاد شد و مورد حمایت  فرانسه و  انگلیس قرار گرفت. چین و روسیه به این قطعنامه رای ممتنع دادند.


در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به بیانیه طالبان در ۲۷ اوت ۲۰۲۱ میلادی اشاره شده  که در آن طالبان متعهد شده اند افغان ها قادر خواهند بود به خارج از کشور سفر کنند،هر زمان که بخواهند افغانستان را ترک کرده و از هر گذرگاه مرزی ، چه هوایی و چه زمینی ، از جمله در فرودگاه کابل بازگشایی و ایمن شده و هیچ کس مانع سفر آنها نمی شود.


شورای امنیت در قطعنامه خود آورده است انتظار دارد طالبان به این تعهدات و سایر تعهدات، از جمله در مورد خروج امن افغان ها و همه اتباع خارجی از افغانستان ، پایبند باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران