وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان

وقوع دو انفجار در شهر «دمام» در عربستان

برخی منابع خبری مدعی وقوع دو انفجار در شهر بندری «دمام » در عربستان شدند.

برخی منابع خبری شنبه شب به وقت تهران مدعی شنیده شدن صدای دو انفجار در شهر بندری «دمام» در عربستان شدند.


دمام، شهری بندری در عربستان سعودی و یکی از مهمترین شهرهای این کشور کنار خلیج فارس و از مهمترین بنادر عربستان است. این شهر یکی از غنی‌ترین مناطق نفت‌خیز جهان است. بعضی از ادارات مهم دولتی در مرکز این شهر قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی «ملک فهد» در ۲۰ کیلومتری غرب دمام قرار دارد.


منابع خبری به نقل از شاهدان محلی مدعی شدند که تاسیسات نفتی آرامکو سعودی در شهر «ظهران» به دلیل انفجارهای مجاور و حمله موشکی بالستیک یا هواپیمای بدون سرنشین توسط حوثی‌ها تعطیل شده است. برخی منابع خبری نیز مدعی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو شدند. تاکنون مقام‌ها و رسانه‌های سعودی  در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.


صنعا تاکنون بارها با تأکید بر این امر که توانایی‌های موشکی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام کرده‌ که  تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه‌ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات آن قرار دارد.


رسانه‌های سعودی شامگاه شنبه نیز مدعی حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان سعودی و رهگیری و انهدام این پهپادها شدند.




نظرات کاربران