اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم

اعلام شرایط اعزام اربعین/ ثبت نام عمومی برای اربعین نداریم

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با اعلام دولت عراق، ثبت نام عمومی در بحث مراسم پیاده روی اربعین نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه ستاد اربعین حسینی که امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف مراسم پیاده روی اربعین افزود: این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار مسئولان مربوطه در ایران و عراق قرار گرفت و قرار شد وزارت بهداشت هر دو کشور در این خصوص اعلام نظر کنند و کمیته امنیتی نظامی ستاد اربعین با حضور مسئولان وزارت بهداشت موضوع را بررسی کردند.


وی افزود: در نهایت این پیشنهاد مطرح شد کسانی که دو دوز واکسن کرونا را زده اند و بیماری زمینه‌ای ندارند، می‌توانند در اربعین امسال شرکت کنند که ابعاد این موضوع در ستاد کرونا مطرح و قرار شد وزارت بهداشت کشور عراق در این خصوص موافقت و اعلام نظر کند که در نهایت مقرر شد دستورالعملی در این خصوص نوشته شود.


رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با اعلام نظر وزارت بهداشت عراق که سفیر ایران در عراق در آن جلسه حضور داشت در نهایت طرف عراقی موافقت کرد با اعمال نظارت برای سی هزار زائر ایرانی مجوز صادر شود که البته شرایطی دارد و افرادی که تست پی سی آرشان ۷۲ ساعت قبل از سفر منفی باشد؛ صرفا از طریق هوایی می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.


وی گفت: بنابراین برای سفر‌های زمینی تحت هیچ شرایطی مجوزی صادر نمی‌شود و مرز‌های عراق بسته خواهد بود و هیچ گونه خدماتی در مرز‌ها ارائه نمی‌شود؛ لذا مردم از حضور در مرز‌های ایران و عراق در بحث اربعین خودداری کنند.


ذوالفقاری ادامه داد: آن ۳۰ هزار سهمیه نیز طبق بررسی‌ها و تجاربی که داشتیم مقرر شد به موکب دارانی که طی سال‌های گذشته درعراق خدمات ارائه می‌کردند و همچنین کمیته‌هایی که در عراق وظایفی دارند، داده شود بنابراین ما ثبت نام عمومی نخواهیم داشت.


رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: این عدد سهمیه قابل توزیع درکل کشور نبود و می‌توانست تبعیض‌هایی به وجود بیاورد و ما امسال بنا داشتیم که 100 هزار نفر از خادمان در اربعین شرکت کنند که مجموعا 30 هزار سهمیه به ایران داده شد.


ذوالفقاری اضافه کرد: قرار شد کسانی که به عراق اعزام می‌شوند فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و اولویت با کسانی است که واکسن زده باشند و در برگشت نیز به صورت مجانی تست پی‌سی‌آر از آن‌ها گرفته شود تا بیماری نداشته باشند و اگر مبتلا باشند هم کنترل‌های لازم انجام خواهد شد.



وی در ادامه درخصوص سامانه‌ی ثبت‌نام از مشتاقان شرکت در مراسم اربعین که از صبح امروز بسته شده است، گفت: انجام این ثبت‌نام طبق قول اولیه‌ی عراق بود که افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند می‌توانند به این کشور بروند و ما خواستیم که زمان از دست نرود و پیش ثبت نام انجام بگیرد و اگر عراق اعلام موافقت کرد، بتوانیم آمادگی داشته باشیم و قرار بود از صبح امروز آغاز شود که به دلیل تعیین سهمیه، ثبت نام عمومی نخواهیم داشت.


رئیس ستاد اربعین درباره اعزام 30 هزار نفر سهمیه کشورمان به عراق و نحوه شناسایی و تعیین این افراد، بیان کرد: ویزا رایگان است و قرار شد کمیته‌ها لیست‌ موکب‌دارانی را که همه ساله به عراق رفته و خدمات ارائه می‌دهند و شناسایی شده‌اند، به ستاد اربعین بدهند تا هماهنگی لازم برای صدور ویزا انجام بگیرد.


ذوالفقاری هم‌چنین اظهار داشت: موکب‌داران از بدنه مردم هستند که  شناسایی شده‌ و اعزام می‌شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی را انجام بدهند و همچنین کمیته‌ها و گروه‌های مردمی که داخل عراق باید بروند و به انجام اموری مانند تبلیغی، فرهنگی و رسانه‌ای بپردازند، اعزام خواهند شد.


وی گفت: به مردم عزیزمان عرض می‌کنیم که مرزهای زمینی کاملا بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرزها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرزها ارائه نخواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران