نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین خبرها و تحولات در خصوص اعزام به مراسم اربعین حسینی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج ، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.
دراین نشست گزارش کارگروه آسیب شناسی دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و عراق ارائه شد و با توضیحات آقایان داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های20 گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی درحوزه حج و زیارت و غلامرضا رضایی مسئول کارگروه دفاتر نمایندگی سازمان حج در خارج از کشور؛ وظایف، فعالیتها و اقدامات دفترنمایندگی در عربستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمامی اقدامات و فعالیت های دفاترنمایندگی این سازمان در خارج از کشور باید در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران هدایت شود و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کشورهای میزبان مد نظر باشد.   
برپایه این گزارش، درادامه این نشست آخرین خبرها و تحولات در خصوص اعزام به مراسم اربعین بررسی شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از گزارش آقای رشیدیان درباره مصوبات امروز ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد:  با توجه به محدودیت بهتر بود برای قدردانی از زائران خاصی چون مدافعان حرم و سلامت که علاقمند هستند در این مراسم حضور یابند، سهمیه ای اختصاص می یافت و به قید قرعه کسانی راه می یافتند.
وی افزود: اعزام موکب داران و اعضای کمیته های اربعین به عنوان خادمان زائران حسینی درکنار زائران مشتاق معنا پیدا می کند و در توزیع سهمیه محدودی که از سوی عراق اختصاص یافته است هرچند همه به نوعی زائر و دلباخته زیارت و خدمت به زائران هستند خوب بود این نکته رعایت میشد.
گفتنی است عراق با ورود ۳۰هزار زائر ایرانی و ۱۰هزار زائر از کشورهای عربی و دیگر کشورها به منظور مشارکت در مراسم اربعین حسینی امسال موافقت و اعلام کرده است ورود این زائران از طریق مرز هوایی و داشتن تست منفی پی سی آر که حداکثر ۷۲ساعت از تاریخ آن گذشته باشد، امکان پذیر است.
برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریورتصریح کرد: 17 شهریور عاشورای انقلاب اسلامی است و در این روز عزیزانی شهید شدند که جان برکف به میدان آمده و هیمنه طاغوت را فرو ریختند و تکبر و نخوت سردمدارن حکومت شاهنشاهی را درهم شکستند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: خون شهدای 17 شهریور کاخ ستم پیشگان را به لرزه انداخت و به آنها فهماند که رفتنی هستند و حدود پنج ماه بعد شکوفه های انقلاب اسلامی دمید و امام امت(رضوان الله علیه) وارد کشور شدند و صبح پیروزی انقلاب اسلامی  دمید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران