افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری

افتتاح نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه» در حوزه هنری

همزمان با برپایی دومین سوگواره تعزیه‌خوانی «شبیه حسین(ع)» گالری عالی میزبان مجموعه‌ای از ابزار و لوازم‌های تعزیه شامل البسه، ابزار و تجهیزات، ماسک‌ها و عروسک‌ها و نسخ تعزیه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه «نسخ و ادوات تعزیه شبیه حسین(ع)» که موزه‌ای سیار از نُسَخ و ادوات تعزیه است، امروز    سه شنبه (۱۶ شهریور ماه) افتتاح می شود و تا ۲۳ شهریور آماده میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


این نمایشگاه تخصصی در بر دارنده ۳۰۶۰ قطعه اشیا از ابزار و لوازمات مورد استفاده در مجالس تعزیه‌خوانی است که قدمتی کهن از دوره‌های مختلف صفویه، زندیه، قاجار، پهلوی و انقلاب اسلامی را شامل می‌شود و از چهار بخش تخصصی «البسه»، «ابزار و تجهیزات»، «ماسک‌ها و عروسک‌ها» و «نسخ تعزیه» تشکیل شده است.


این مجموعه تنها موزه تخصصی عاشورایی در سطح کشور است که هم از نظر علمی و هم از منظر نمایشی دارای پتانسیل بالایی است و در حوزه فرهنگی هنری می‌تواند در بخش جذب مخاطب و بازدیدکننده موفقیت چشمگیری حاصل کند.



گفتنی است، نمایشگاه «نُسَخ و ادوات تعزیه شبیه حسین‌(ع)» امروز در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ حوزه هنری انقلاب اسلامی ساعت ۱۱ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۳ شهریور همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ میزبان علاقمندان خواهد بود.




نظرات کاربران