وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای طرح یکسان‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با هدف مصادره املاک فلسطینیان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هیثم ابو الفول، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: قدس شرقی از سال ۱۹۶۷ میلادی بر اساس قوانین و توافقنامه‌های قانونی بین‌المللی یک سرزمین اشغالی محسوب می‌شود. از این رو تمام اقدامات اداری و کارهایی که اسرائیل در این منطقه با هدف تغییر وضعیت قدس انجام می‌دهد، باطل و غیرقانونی است.


ابوالفول با هشدار نسبت به دست‌درازی کردن رژیم صهیونیستی به املاک اهالی بیت‌المقدس تأکید کرد که طرح یکسان‌سازی اسرائیل در قدس با هدف ثبت املاک و مستغلات فلسطینیان و مصادره آنها انجام می‌شود.


بر اساس قانون اسرائیلی املاک غایبین که در سال ۱۹۵۰ توسط این رژیم تصویب شد، املاک فلسطینیانی که طی جنگ سال ۱۹۴۸ با اسرائیل، به کشورهای دشمن این رژیم مهاجرت کرده‌اند، مصادره می‌شود.


بنا به گزارش ائتلاف محلی حقوق فلسطینیان در قدس، رژیم صهیونیستی در ماه مارس ۲۰۱۸ طرح یکسان‌سازی را تصویب کرد و در واقع پیش از سال ۲۰۲۰ در محلات بیت‌المقدس که به گمان صهیونیست‌ها املاک متعلق به یهودیان در آنجا قرار دارد، این طرح را اجرا کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران