نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد

نشست کمیته فرهنگی اربعین کرمان برگزار شد

نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کرمان برگزار و برنامه‌های ایام اربعین حسینی تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، نشست کمیته فرهنگی اربعین استان کرمان  برگزار و برنامه‌های ایام اربعین حسینی تشریح شد. 


حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان پس از این جلسه  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) یک مکتب فرا دینی و فرا مذهبی است که همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، گفت: امسال ، دومین سال متوالی است که شعار «الحسین سفینه النجاه» برای اربعین انتخاب شده است.


وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی کمیته اربعین محدود به مکان خاصی نمی شود، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی به برنامه‌های داخلیمحدود شده است ، که ما بر اساس دستورالعمل ابلاغی حدود ۳۱ برنامه را در دستور کار خود داریم.


حجت‌الاسلام سازندگی در ادامه به مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام اربعین پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود؛ برگزاری محافل قرآنی در بقاع متبرکه استان با حضور قاریان برجسته است.


وی ادامه داد: هماهنگی با حوزه هنری و کانون فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های نمایشی برای اجرای نمایش‌ها و آیین‌ها ویژه در مراکز و اماکن بدون سقف بقاع متبرکه یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در ایام اربعین برگزار می‌شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کرمان تصریح کرد: دو برنامه کلی برای ادارات در نظر گرفته شده است و آن سیاه پوشش کردن سردر ادارات با شعارهای اربعینی است. و همچنین قرائت زیارت اربعین در روز ۱۹ ماه صفر در ادارات که به صورت هماهنگ قبل از اذان ظهر این مراسم برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداری بحث محیط آرایی ویژه اربعین را در برنامه داریم، افزود: تشکیل گروه‌های جهادی و فرهنگی با محوریت موکب‌ها یکی از برنامه‌هایی است که امسال در کرمان انجام خواهد شد. یکی دیگر از فعالیت هایی که امسال در کرمان انجام خواهد گرفت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است که با همکاری سازمان‌ها، رسانه‌ها، اداره کل دادگستری و ائمه جمعه انجام خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام سازندگی همچنین از تشکیل گروه سفینه النجاه در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: در ایام اربعین دو پویش «ما ملت امام حیسینیم» و «الحسین سفینه النجاه» برگزار خواهد شد.


مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان با اشاره به همزمانی اربعین با هفته دفاع مقدس بیان کرد: در این ارتباط اجرای برنامه‎‌هایی در گلزار شهدای شهر کرمان و در کنار مرقد مطهر سردار دل‌ها در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران