حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند

حرم امام حسین(ع) همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند

مرکز مطالعات و پژوهش کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تکمیل آمادگی ها برای برگزاری همایش علمی بین المللی زیارت اربعین خبر داد.

مرکز مطالعات و پژوهش کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تکمیل آمادگی ها برای برگزار همایش علمی بین المللی زیارت اربعین خبر داد.


عبد الامیر القریشی مدیر این مرکز گفت: فعالیت های این همایش از ۱۰ ماه سپتامبر در صحن حرم امام حسین (ع) با مشارکت گسترده بین المللی آغاز خواهد شد و شعار این همایش "زیار اربعین جسد زندگی، قلب خانواده و عقل جوانان" است.


وی ادامه داد: اهداف کلی این همایش تمرکز بر نقش فعال خانواده و جوانان در زیارت اربعین و تمامی ابعاد و تغییرات آن و الهام گیری درس و عبرت از انقلاب امام حسین (علیه السلام) در تقویت مفاهیم وحدت و صلح و مواجه با جنگ نرم و همچنین ارتباط مفاهیم قرآنی، دینی و اعتقادی با میراث حسینی و زیارت اربعین در افزایش فرهنگ و آگاهی خانواده و جوانان است.


القریشی مهم ترین محور های این همایش را قرآن، اعتقادات و شریعت های آسمانی، ادب و زبان و ترجمه، فرهنگ و هنر، توسعه بشری، رسانه و آرامش و صلح اجتماعی اعلام کرد.


مدیر مرکز مطالعات کربلا با بیان اینکه کشور های ایران، مصر، تونس، عربستان، فرانسه، سوئیس و آلمان در این همایش مشارکت خواهند داشت، اشاره کرد: این همایش با پشتیبانی وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی، دانشگاه کربلا، مجمع علمی عراق، دانشگاه وارث الانبیاء، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، مرکز پژوهش محمدی همدانی از یمن، موسسه قرطبه از سوئیس، جمعیت خاورمیانه از روسیه، موسسه خاور نزدیک از فرانسه و موسسه ادراک برگزار خواهد شد.


گفتنی است که این همایش در سال های گذشته شاهد مشارکت صدها پژوهشگر و ده ها پژوهش در خصوص چگونگی توسعه خدمات در زیارت اربعین و موانع بر سر راه توسعه بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران