سیدحسن نصرالله فردا سخنرانی می‌کند

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان فردا سخنرانی خواهد داشت.

به گزارش العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان فردا دوشنبه(۲۲ شهریورماه) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت بیروت (۲۲ به وقت تهران) سخنرانی می‌کند و موضوع این سخنرانی تازه‌ترین تحولات و اتفاقات در سطح لبنان و منطقه خواهد بود.


احتمال می‌رود امضای فرمان تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی و همچنین قضیه کشتی‌های سوخت ایرانی عازم لبنان و انتقال گاز از سوریه به لبنان برای کمک به کاهش محاصره این کشور، محور سخنان سید حسن نصرالله قرار گیرد.


عصر روز جمعه پس از دیدار نجیب میقاتی با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور، ریاست جمهوری لبنان رسما اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور بالاخره پس از گذشت یک سال امضا شد.


نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.


از سوی دیگر لبنان بیش از یک سال است که به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا با بحران اقتصادی شدید دست و پنجه نرم می‌کند و کمبود سوخت در این کشور بسیاری از مشاغل و تأسیسات حیاتی را از کار انداخته است.




نظرات کاربران