اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا

اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به اربعین/هماهنگی صدور ویزا

درنشست مسئولان حوزه حج و زیارت اعلام شد: هماهنگی با سفارت عراق در تهران برای صدور ویزای زائران اربعین حسینی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که هماهنگی با سفیرعراق در تهران برای صدور روادید زائران ایرانی اربعین حسینی انجام شده است.


در این نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد آقای حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات دراین باره افزود: سفارت عراق برای صدور ویزای زائران آمادگی دارد و در صورت لزوم کنسولگریهای این کشور در ایران نیز فعال خواهند شد.


بگفته وی اعتبار روادید صادره برای زائران اربعین حسینی دو ماه و زمان اقامت در عراق حداکثر یک ماه خواهد بود.


درادامه این نشست، آقای علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه سامانه سماح از صبح امروز برای پیش ثبت نام مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی فعال شده است، تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی های لازم برای قطعی شدن پیش ثبت نام ها، بیمه زائران و صدوربلیط توسط شرکتهای هواپیمایی به سرعت درحال انجام است وهمه دست اندرکاران درتلاش اند تا شرایط اعزام زائران فراهم و تسهیل شود.


درادامه این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم اطلاع رسانی به زائران اربعین و بیان شرایط و واقعیت ها را یادآور شد و تصریح کرد: مناسب است راهکاری اندیشیده شود تا در شرایط کرونایی زائرانی که پیاده روی و زیارت خود را انجام می دهند زودتر به کشور بازگردند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: با بررسی هایی که صورت خواهد گرفت احتمال دارد شماری از مشتاقان سفر که پیش ثبت نام کرده اند شرایط اعزام را نداشته باشند لذا پیش بینی لازم برای اینکه سهمیه تخصیص یافته به هر استان استفاده شود، صورت گیرد.


این گزارش حاکیست، در ادامه این جلسه موضوع لغو روادید بین ایران و عراق مطرح و شرکت کنندگان دیدگاه و نقطه نظرات خود را بیان کردند.


نماینده ولی فقیه  در امور حج وزیارت خواستار تشکیل کار گروهی متشکل از معاونین، مدیران و کارشناسان ذی ربط در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع شد و تصریح کرد: راهکارها و پیشنهاداتی که در این کارگروه بررسی و به تصویب می رسد برای تایید نهایی به نشست شورای برنامه ریزی ارائه شود. 


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: هرچند برنامه اربعین را از سازمان حج و زیارت جدا کرده اند ولی همچنان باراعزام زائران بر دوش این سازمان است. اگر از ابتدا این کار را به سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری واگذار می کردند قطعا مشکلات جنبی نیز ایجاد نمی شد با اینحال ما دست همه کسانی را که برای خدمتگزاری در حوزه اربعین در کشور بزرگ مان ایران اسلامی فعالیت می کنند می فشاریم و امیدواریم برطرف شدن ناهماهنگی ها و خدمات ارائه شده ، به زیارت دلنشین برای زائران حریم آل الله منجر شود.




نظرات کاربران