نخستین کتاب با موضوع اربعین در منطقه آمریکای لاتین

کتاب «اربعین بهشت روی زمین» به زبان اسپانیایی، همزمان با روز اربعین حسینی (ع) در «بوگوتا» پایتخت کشور کلمبیا رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «انخلیکا ماریا روخاس» مدیر انتشارات فانوس دریایی در کلمبیا با اعلام این خبر تصریح کرد: کتاب آلبوم عکس اربعین به همراه دلنوشته‌هایی به زبان اسپانیایی همزمان با سالروز اربعین حسینی (ع) و با هدف معرفی این راهپیمایی بزرگ در کشورکلمبیا منتشر و در یک مراسم رسمی با حضور شماری از مسلمانان کشور کلمبیا، سفرای برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، شماری از نویسندگان و ناشران و مسوولان مراکز اسلامی رونمایی می‌شود.


 


وی در ارتباط با این کتاب گفت: در این اثر که در 160 صفحه و به زبان اسپانیایی تنظیم شده است عکس‌هایی از 21 عکاس ایرانی و پاکستانی با هدف معرفی اربعین منتشر شده که این اثر را به یک اثر فاخرو ماندگار تبدیل کرده است.


 


ماریا روخاس ادامه داد: این اثر به گونه‌ای است که از شروع راهپیمایی اربعین حسینی یعنی نجف اشرف تاکربلا را به صورت گام به گام برای تازه مسلمانان و غیر مسلمانان معرفی می‌کند به گونه‌ای که بعد از مطالعه این کتاب خواننده تصور نسبتا خوبی نسبت به این تجمع بزرگ انسانی پیدا می‌کند.


 


مدیر انتشارات بین‌الملی فانوس دریایی در کشور کلمبیا، در ادامه این اثر را جزو اولین آثار با موضوع اربعین در کل منطقه آمریکای لاتین معرفی کرد و بیان داشت: این اثر در مرحله اول در کشور کلمبیا و مکزیک منتشر و رونمایی می‌شود و درماه‌های آینده در کشور اکوادور، ونزوئلا و آرژانتین منتشر خواهد شد.


 


وی از ترجمه این اثر به زبان های پرتغالی و فرانسوی خبر داد و اعلام کرد به زودی این کتاب در برزیل هم منتشر خواهد شد.


 


احمد حسنی، احمد ظهرابی، امیر حسامی نژاد، ایمان جناتی، حمید عابدی، محمد اخلاقی، زهیر صیدانلو، فائزه بختیاری، محسن کرمعلی، محمد جواد هاشمی، محمد علی مریزاد، محمد جواد مشهدی، عطیه کشتکاران، مرتضی جابریان، محمدعلی جعفری ندوشن، تهذب الحسن محمد، رضا رمضانی،مهدی بخشی، محمد حسن صلواتی، محمد صادق عابدی و مهدی جعفری عکاسانی هستند که عکس‌های آنها در این اثر به نمایش گذاشته شده است.


| شناسه مطلب: 108168




اربعین



نظرات کاربران