سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد

سازمان ملل خواهان احترام به وضعیت حاکم بر قدس شریف شد

سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست به وضعیت حاکم بر قدس اشغالی احترام بگذارد. این سازمان اشاره کرد که موضع خود را در قبال وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی تغییر نخواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تشدید تجاوزات و تعرضات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی طی روزهای اخیر، عنوان کرد: موضع سازمان ملل در قبال وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی و دیگر مقدسات قدس تغییری نکرده است.


دوجاریک تصریح کرد که باید به وضعیت حاکم بر اماکن مقدس تمامی ادیان احترام گذاشت.


شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی طی روزهای اخیر به بهانه برگزاری اعیاد یهودی، تعرض به مسجد الاقصی را شدت بخشیدند.


صهیونیست‌های اشغالگر تصمیم دارند که طی روزهای آینده نیز به طور دسته‌جمعی اقدام به تعرض به مسجد‌الاقصی کنند.


منظور از وضعیت حاکم، وضعیتی است که در دوران عثمانی بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی حاکم بود و در دوران اشغال فلسطین از سوی انگلیس و حکومت اردن و حتی پس از اشغال قدس از سوی اسرائیل در ۱۹۶۷ میلادی ادامه یافت.


گفتنی است که اداره اوقاف بیت‌المقدس وزارت اوقاف، حریم‌ها و امور اسلامی در اردن طبق قوانین بین‌المللی ناظر رسمی مسجد الاقصی و موقوفات بیت‌المقدس است که اردن را آخرین مقام محلی ناظر بر این اماکن مقدس قبل از اشغال آن‌ها می‌داند.


اردن بر حق خود برای نظارت بر امور مذهبی در اورشلیم تحت توافقنامه وادی العربه (توافقنامه صلح اردن و اسرائیل ۱۹۹۴میلادی) تأکید کرد.


در مارس ۲۰۱۳ میلادی، پادشاه اردن و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، موافقت‌نامه‌ای را امضا کردند که به اردن حق سرپرستی و دفاع از قدس و اماکن مقدس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را می‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران