رئیس بخش شعائر و موکب‌ها و هیئات حسینی در عراق:

کربلا میزبان بیش از ۱۱ هزار موکب در اربعین امام حسین(ع) است

بخش شعائر و موکب‌ها و هیئات حسینی در عراق و جهان اسلام زیر مجموعه دبیرخانه آستان مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السلام) در بیانیه‌ای تعداد موکب‌هایی اربعین امسال را اعلام کرد.

به گزارش المسله، رئیس بخش شعائر و موکب‌ها و هیئات حسینی در عراق و جهان اسلام زیر مجموعه دبیرخانه آستان مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السلام) در بیانیه‌ای تعداد موکب‌های اربعین امسال را اعلام کرد.


«ریاض نعمه السلمان» رئیس این بخش اعلام کرد: از ۲۵ محرم الحرام امسال، بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی، کار صدور مجوزهای ویژه به صاحبان موکب‌هایی را که قرار است در مراسم اربعین حسینی (ع)، شرکت کنند، آغاز کرده است.


وی افزود: بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۶ موکب عزاداری و خدماتی از کلیه استان‌های عراق و بیش از ۵۹ موکب عربی و خارجی ثبت شده‌اند که در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی مشارکت خواهند داشت.


السلمان اعلام کرد: موکب‌های خارجی از کشورهای چین، سوئد، ایران، عربستان سعودی، سوریه، لبنان، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا و برخی کشورهای دیگر هستند.


وی تاکید کرد: موکب‌های حسینی به صورت رایگان به سوخت، نفت سفید، گاز و آب شرب برای خدمت به زائران اربعین، مجهز خواهند شد و صاحبان مجوزهای عزاداری، می‌بایست به توصیه‌های مورد تاکید مرجعیت عالی دینی و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت عراق در خصوص تدابیر پیشگیرانه و فاصله اجتماعی پایبند باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران