بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج

بررسی آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین درنشست مسئولان حج

درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین برای اعزام زائران بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین برای اعزام زائران بررسی شد.


در این جلسه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از تعداد مشتاقان زیارت که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: تا پیش از ظهر امروز بیش از 52800 نفرثبت نام قطعی شده اند که 58 درصد آنان کمتر از 50 سال و 42 درصد دیگر بالای 50 سال سن دارند.


وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار سهمیه جدید وارد سامانه ثبت نام شده است در خصوص نحوه تخصیص این سهمیه توضیحاتی داد و افزود: پیش بینی می شود در 48 ساعت آینده روند ثبت نام زائران اربعین به پایان برسد.


بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به کشورمان برای مراسم اربعین امسال، برلزوم اطلاع رسانی گسترده و شفاف به مشتاقان زیارت تاکید کرد و خواستار آسیب شناسی روند ثبت نام و اعزام زائران برای رفع اشکالات و برنامه ریزی مناسب در سال های آینده شد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دهها هزار نفر ظرف چند روز آینده باید از طریق هوایی به عراق بروند وضعیت پروازها هرچه سریعتر به مسئولان ستاد مرکزی اربعین منعکس گردد تا راهکار مناسب برای انتقال زائران به عراق اندیشیده شود.


وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه دست اندرکاران اربعین حسینی، زائران ایرانی براحتی در مراسم اربعین حضور یابند و با تمهیدات اندیشیده شده با زیارت مقبول و سالم به کشور بازگردند.


این گزارش حاکیست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست در سخنانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و سالگرد شمسی شهدای منی، یاد و خاطره فداکاری های دلاورمردان رشید اسلام و شهدای منی را گرامیداشت و فتح و پیروزیهای دوران جنگ تحمیلی را بسیار چشمگیر و از عنایات الهی عنوان کرد.


وی گفت: درهشت سال دفاع مقدس مردم از همه اقشار نقش داشتند و ملت مسلمان و فداکار ایران با ایثار، جانفشانی، همفکری و همیاری درمقابل قدرتهای جهانی و حامیان رژیم صدام که با دلارهای نفتی از این رژیم جنایتکارپشتیبانی و آن را تجهیز می کردند، به پیروزی رسید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران