حرم ابراهیمی بسته شد

مقامات رژیم صهیونیستی مسجد و حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را به بهانه برگزاری عید عرش یهودیان به روی مسلمانان بستند.

به گزارش الجزیره، شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی تأکید کرد: مقامات صهیونیست از غروب سه‌شنبه به دلیل برگزاری عید عرش یهودیان در حرم ابراهیمی این حرم و مسجد را به مدت ۲ روز یعنی تا روز پنجشنبه این هفته به روی مسلمانان بستند.


ابوسنینه افزود: اشغالگران پس از بستن حرم ابراهیمی اقدام به جمع کردن فرش‌های مسجد کرده و تمام درهای حرم را به روی شهرک‌نشینان صهیونیست برای برگزاری مراسم تلمودی و جشن‌های یهودیان باز کردند.


مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سپتامبر جاری (۱۰ شهریور) تاکنون بیش از ۶۰ بار، پخش اذان در مسجد ابراهیمی را ممنوع کردند.


از ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) نیز صهیونیست‌ها چندین مراسم مربوط به اعیاد یهودیان از جمله عید آغاز سال عبری، عید آمرزش، عید عرش و عید تورات را در این مسجد برگزار کرده و این اعیاد تا ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) ادامه دارد. نظامیان صهیونیست نیز به منظور برگزاری این اعیاد، موانع متعددی در کرانه باختری و نوار غزه قرار داده و این مناطق را به روی فلسطینیان مسدود کردند.


حرم ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل در کرانه باختری واقع است و تحت سلطه اسرائیل قرار دارد. در این شهر حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست زندگی می‌کنند که به وسیله ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی حفاظت می‌شوند.


از سال ۱۹۹۴ میلادی رژیم صهیونیستی مسجد و حرم ابراهیمی را میان یهودیان صهیونیست و مسلمانان تقسیم کرد به طوری که ۶۳ درصد این مسجد را به یهودیان و ۳۷ درصد آن را به مسلمانان اختصاص داد. اتاق اذان مسجد نیز در بخشی از آن است که به یهودیان صهیونیست اختصاص دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران