حضور ایرانیان در اربعین 1400 کلید خورد

پس از یک سال توقف و اعمال محدودیت برای حضور در راهپیمایی اربعین، امسال ایرانیان حضور خود را در راهپیمایی اربعین کلید زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، طبق تقویم قمری در کشور عراق، روز سه شنبه ششم مهر ماه روز زیارتی اربعین حسینی است و از هم اینک میلیون های عاشق و مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف شهرهای عراقی راهی کربلای معلی شده اند.


همزمان با آغاز صدور روادید از روز پنجشنبه 25 شهریورماه و کمتر از چند روز پس از آن، حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات پس از یک وقفه طولانی کلید خورد و هم اینک شاهد حضور روز افزون آن ها در شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین هستیم.


طبق توافق صورت گرفته میان ایران و عراق، امسال 60 هزار ایرانی در مراسم زیارتی اربعین حضور خواهند داشت که تاکنون روادید حدود 55 هزار آنها صادر شده و بیش از 35 هزار نفر هم بلیط پرواز دریافت کرده اند.


 هم اینک در فرودگاه‌های ایران و عراق، داشتن تست پی‌سی‌آر که جواب آن منفی و ۷۲ ساعت قبل از پرواز گرفته شده باشد، برای ماموران فرودگاه مهم است.


زائران طبق مصوبه مجلس، برای اربعین عوارض خروج از کشور نمی‌پردازند.


در فرودگاه نجف هم تا کنون از زائران هزینه‌ای بابت عوارض دریافت نشده است، البته این فرودگاه خصوصی است و تا پیش از این، برای ورود از هر زائر ۱۰ دلار عوارض دریافت می‌کرد.


 


 


| شناسه مطلب: 108315




اربعین



نظرات کاربران