نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از نویسنده کتاب «خیابان ۲۰۴» تقدیر کرد

«خیابان ۲۰۴» یک روایت صادق از فاجعه منا است که در حج ۹۴ در سرزمین وحی رخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خانم کاردانی در مراسم تقدیر از نویسندگان آثار فاجعه منا که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نماینده ولی فقیه  در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، به اثر خود «خیابان ۲۰۴» اشاره کرد و گفت: «خیابان ۲۰۴» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد و در هفته‌های نخستین با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود. در این اثر کوشیده ام تا راوی صادقی از فاجعه دلخراش منا باشم که در سال ۱۳۹۴ در جریان انجام مناسک حج رخ داد.


نویسنده کتاب«خیابان ۲۰۴» ادامه داد: این اثر به سبک کارهای مستندنگاری، به سراغ اولین شاهد آن ماجرا رفته تا آنچه را که در آن روز رخ داده است بدون واسطه روایت کند.


وی بیان داشت: کتاب در واقع، مجموعه‌ای است از روایت شاهدان عینی از فاجعه‌ای که هنوز بعد از گذشت نزدیک به پنج سال، چرایی وقوع آن برای بسیاری روشن نیست.


کاردانی اضافه کرد: «خیابان ۲۰۴» جزو معدود آثاری است که درباره فاجعه منا از زبان شاهدان عینی نوشته شده است. بنده برای تکمیل کار خود تنها به خانواده شهدا بسنده نکرده و برای اولین‌بار پای صحبت تیم تفحص شهدا در عربستان نیز نشسته ام؛ روایتی دسته اول از اولین شاهدان ماجرا که در آن روزها با صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای مواجه شدند و حتی بعضی از آن‌ها، تا مدت‌ها برای کاهش فشارهای عصبی از قرص‌ استفاده کرده‌اند.


نویسنده کتاب گفت: در «خیابان ۲۰۴» تلاش شده تا بدون شرح و تفصیل معمول در خاطره‌نگاری‌ها و ورود به دایره گسترده توصیف و ... یک روایت ساده، اما تکان‌دهنده از این فاجعه ارائه شود.


کاردانی افزود: به‌نظر می‌رسد سادگی این روایت‌ها بر تأثیرگذاری آن نیز بیشتر می‌افزاید و مخاطب اطمینان می‌یابد که نویسنده بدون اتکاء به کلمات و بی‌آنکه بخواهد از واژه‌ها سودجویی کند، او را به دل ماجرایی غم‌انگیز می‌برد که با وجود گذشت پنج سال، هنوز برای بسیاری داغش تازه است.


وی بیان داشت: در این اثر تلاش شده انصاف رعایت  و مراقبت شود تا احساسات ملی‌ مان بر نوع نگارش و قلم چیره نشود.


نویسنده کتاب اظهارداشت: با وجود آنکه فاجعه منا یک مسئله ملی است، بسیاری از خانواده‌ها، حتی آن‌ها که تنها در این ماجرا شاهد بودند، تحت‌تأثیر قرار گرفته اند، اما «خیابان ۲۰۴» یک روایت صادق است از آنچه در حج ۹۴ در سرزمین وحی رخ داد.


مراسم تقدیر از نویسندگان ادبیات داستانی فاجعه منا،  به مناسبت دوم مهرماه، سالگرد فاجعه منا، در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.




نظرات کاربران