جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران

جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور محدود در کربلای ایران برگزار خواهد شد.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین  با توجه به شرایط بیماری کرونا با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور محدود از مسیر میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری برگزار خواهد شد.


شهرری همچون سال‌های گذشته میزبان محبان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواهد بود و به منظور خدمات‌رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین و سهولت در تردد شهروندان تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده است.


فقط اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم برگزار می‌شود


روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در اطلاعیه ای اعلام کرد: به‌منظور حفظ سلامتی زائرین محترم و مردم عزیز و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، در روز اربعین، جز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچ‌گونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائرین محترم باشد در آستان برگزار نخواهد شد.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: نحوه حضور علاقمندان در کربلای ایران اسلامی نیز به نحوی طراحی شده که دلدادگان حسینی پس از ادای سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضرایح مقدس از مسیرهای تعیین شده تردد و عبور نموده و فرصت را در اختیار سایر راهپیمایان گرامی قرار دهند.


۵۶۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از شهرری تدارک دیده شده است


فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اقدامات حمل و نقلی برای زائران در روز اربعین گفت: تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۶۰ دستگاه تک کابین برای بازگشت عزاداران و زائران از شهرری در پایانه‌ها مستقر خواهند بود.


وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران در حالت آماده باش کامل بوده و از ساعات اولیه بامداد روز اربعین در اطراف حرم مطهر سیدالکریم(ع) مستقر هستند، افزود: به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ‌های شهدای شاملو، سیدالشهدا(ع)، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره‌وند آماده‌سازی شده است.


شهردار منطقه ۲۰ تصریح کرد: تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد قرچک، ۵۰ دستگاه اتوبوس به مقصد ورامین و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای انتقال زائران از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا(ع) همچنین ۵۰ دستگاه ون تاکسی تدارک دیده است.


افشار ابراز داشت: مترو نیز آمادگی کامل را برای بازگشت ۵۰۰ هزار نفر از عزاداران را به تمامی مقاصد و ایستگاه‌های شهر تهران دارد و علاوه بر کاهش زمان رسیدن قطارهای مترو به سه دقیقه‌ونیم خدمات راهنمای زائر نیز انجام می‌شود.




نظرات کاربران