مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است

مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین بسته است

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: مرز‌های زمینی برای سفر زائران اربعین حسینی به عراق بسته است و عبور زائران به هیچ وجه امکان ندارد.

آقای احمد محمدی فر در گفتگویی ، با اشاره به اینکه مرز‌های زمینی برای عبور زائران اربعین به عراق بسته است، گفت: تنها سفر زائران به عراق از چهارده فرودگاه کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی انجام می‌شود.


وی گفت: تاکنون حدود ۵۳ هزار زائر از طریق ۱۴ فرودگاه مشخص شده وارد عراق شده اند.


آقای محمدی فر همچنین با اشاره به توافقات صورت گرفته با دولت عراق برای پذیرش ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق هوایی، افزود: باتوجه به شروطی که دولت عراق گذاشته است، چاره‌ای نداریم جز اینکه مرز‌های زمینی همچنان بسته باشد.


وی گفت: مرز مهران برای بازگشت زمینی زائران باز است و امکانات پذیرایی، حمل و نقل و بهداشتی برای آن دسته از زائرانی که قصد ورود به کشور از طریق زمینی را دارند، فراهم شده است.


دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: براساس توافقاتی که با دولت عراق درخصوص سفر زائران ایرانی اربعین حسینی صورت گرفت، سفر هوایی، داشتن کارت واکسیناسیون و منفی بودن کرونا از شروط دولت عراق برای حضور زائران در این کشور است، در غیر این صورت دولت عراق حتما از حضور زائرانی که تابع مقررات نباشند، خودداری خواهد کرد.


آقای محمدی فرهمچنین از مردم خواست برای سفر به عراق و حضور در مراسم اربعین حسینی در مرز‌های زمینی حضور پیدا نکنند، چرا که قطعا دچار مشکلات عدیده بهداشتی، اسکان و تغذیه خواهند شد.


دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: به هیچ وجه امکان عبور از مرز‌های زمینی برای سفر به کشور عراق جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی وجود ندارد.




نظرات کاربران