کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست

کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها/ فقط یک نفر مشکوک به کروناست

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش مراجعه زائران اربعین به درمانگاه‌ها گفت: در حدود 12 روز فعالیت در مراکز درمانی کربلا و نجف، فقط یک مورد بیمار مشکوک به کرونا داشتیم.

حسین فضلی، معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه راه‌اندازی درمانگاه‌های ایرانی در کربلا و نجف از حدود ۱۲ روز قبل انجام شده، اظهار داشت: هفته گذشته تیم درمانی و بهداشتی ایرانی برای زائران اربعین فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند و در دو درمانگاه نجف و کربلا مستقر شدند.


وی با اشاره به کاهش تعداد مراجعین به درمانگاهها امسال نسبت به سال‌های گذشته ، افزود: تیم درمانی شامل پزشکان عمومی، متخصص قلب، متخصص داخلی، فوق ریه، جراح و اورژانس، ارتوپد و زنان و همچنین تکنسین آزمایشگاه، دارویی و کارشناسان بهداشت در نجف و کربلا استقرار دارند.


فضلی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کرونا آمادگی لازم برای درمان را نیز کسب کردیم، تصریح کرد: تاکنون تنها یک مورد مشکوک به کرونا به درمانگاه مراجعه کرده است که آزمایش آن امروز یکشنبه آماده می‌شود. با این وجود، با توجه به احتمال کرونا پیشنهاد کردیم که نه تنها فرد مشکوک به کرونا، بلکه همراهان او نیز آزمایش کرونا بدهند و به راه خود در مسیر ادامه ندهند تا وضعیت قطعی مشخص شود.


این گزارش حاکیست امسال تیم درمانی اربعین به دلیل مشکلات مالی کاهش یافت و ۱۸۰ نفر به عنوان تیم درمانی و بهداشتی اربعین به عراق اعزام شدند و در کربلا و نجف به زائران خدمت می‌کنند. همچنین در مسیر پیاده‌روی اربعین مرکز درمانی ایرانیان وجود ندارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران