تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی

تقدیر از ۳۰۰ موکب‌دار عراقی در کربلای معلی

طرح تکریم موکب‌داران عراقی یکی از برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین است و ۳۰۰ هدیه در اربعین امسال تقدیم موکب‌داران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به مراسم پیاده‌روی اربعین، هیات‌های ایرانی با حضور در مواکب و تقدیم هدیه به خادمان زوار حسینی، مراتب تقدیر و تشکر جمهوری اسلامی ایران را از موکب‌داران عراقی مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی‌، ابراز می‌کنند.


حجت‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مردم مهمان نواز عراق به‌عنوان میزبانان زوار سیدالشهداء (ع) از این برنامه با روی گشاده استقبال می‌کنند، گفت: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۴ که حضور ایرانیان در مراسم راهپیمایی اربعین به شکل ویژه‌ای رقم خورد، همواره نسبت به تکریم عراقی‌ها به‌عنوان میزبانان مراسم راهپیمایی اربعین تأکید داشتند.


احمدی خاطرنشان کرد: ایده و طرح تکریم از مواکب عراقی نیز از همان سال که معظم‌له فرمودند در کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین رقم خورد.


وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۸ حدود ۴ هزار هدیه در ایام اربعین، تقدیم موکب‌داران شد و بنا بود امسال نیز حدود ۶۰۰ هدیه تقدیم شود که به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل، حدود ۳۰۰ هدیه که شامل کلام الله مجید، لوح تقدیر، تابلو منقش به تصویر سرداران شهید جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سوغات کشورمان است به نمایندگی از سوی رهبر انقلاب و ملت ایران تقدیم مواکب عراقی شد.


وی با اشاره به همکاری آستان قدس رضوی در این طرح گفت: آستان قدس نیز با تقدیر از خادمان عراقی که از زائران ایرانی در منزل‌شان پذیرایی می‌کنند، در این طرح مشارکت کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی به مطالبات مواکب عراقی اشاره کرد و افزود: مردم عراق همواره نسبت به مردم ایران لطف دارند و علاقه و ارادت خود را به مردم ایران و به‌ویژه رهبر انقلاب ابراز می‌کنند و یکی از مطالبات و درخواست آنان، دیدار با رهبر انقلاب است.


| شناسه مطلب: 108372




اربعین 1400



نظرات کاربران