سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین

سه شهید و ده‌ها زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین

رسانه‌ها از شهادت سه عزادار حسینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در حمله نیروهای امنیتی نیجریه در روز اربعین خبر دادند.

شبکه «العالم» اعلام کرد: در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین در پایتخت این کشور «ابوجا» سه نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.


قبل از اربعین، در نیجریه اعلام شده بود که مراسم پیاده‌روی اربعین با نظارت اعضای جنبش اسلامی تحت رهبری شیخ «ابراهیم زکزاکی» برگزار خواهد شد.


شیعیان نیجریه در مسیر راهپیمایی اربعین در عراق (معروف به مشایه) نیز حضور داشتند و به عزاداری پرداختند.


شبکه ان بی ان لبنان با انتشار تصاویری، یورش نیروهای امنیتی نیجریه به شرکت کنندگان در مراسم اربعین را تأیید کرده است. براساس تصاویر منتشر شده، وضعیت برخی از مصدومان وخیم است.


نیروهای امنیتی نیجریه پیش از این نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا به شیعیان این کشور حمله کرده و شماری از آن ‌ها را ضرب و جرح کردند.


برخی منابع می‌گویند در حمله امروز به مراسم اربعین که در منطقه «گواریمپا» در ابوجا برگزار شده بود، شماری از زنان عضو جنبش اسلامی نیجریه نیز مصدوم شده‌اند.




نظرات کاربران