بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه

بسته شدن 6 مسجد و تعطیلی چندین جمعیت اسلامی در فرانسه

ژرالد درمانین وزیر کشور فرانسه از بسته شدن 6 مسجد و انحلال چندین جمعیت اسلامی به اتهام ترویج افراطی‌گری خبرداد.

«ژرالد درمانین» وزیر کشور فرانسه در گفت و گو با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» اظهار داشت: یک سوم از 89 مکان‌ عبادی که مشکوک به ترویج افراطی‌گری هستند و نام آنها در لیست دستگاه‌های اطلاعاتی قرار دارد، از سال 2020 میلادی تحت نظر بوده‌اند.


وی با بیان این که اقدامات لازم برای بسته شدن 6 مرکز از این مراکز انجام شده است، تصریح کرد: این مراکز در 5 منطقه مختلف در فرانسه قرار دارند.


وزیر کشور فرانسه همچنین از انجام هزاران عملیات بازرسی و 650 عملیات برای بستن مکان‌هایی که محل مراجعه افراط گرایان بوده‌اند، توسط دستگاه‌های امنیتی و در چارچوب مبارزه با جدایی طلبی اسلامی خبرداد.


وی با اشاره به درخواست انحلال انتشارات اسلامی «نوی» و اتحادیه دفاع سیاهان آفریقایی، انتشارات اسلامی «نوی» را به تحریک برای کشتن یهودیان و سنگسار همجنس گرایان و اتحادیه دفاع سیاهان آفریقایی را به دعوت به تبعییض نژادی متهم کرد و افزود: 10 جمعیت دیگر در معرض انحلال قرار دارند که چهار جمعیت از آنها ابتدای ماه آینده منحل خواهدشد.


در 24 سپتامبر جاری شورای دولت فرانسه با تصمیم حکومت مبنی بر انحلال دو جمعیت «مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه» و «برکه سیتی» موافقت کرد.


حکومت فرانسه در پایان سال 2020 میلادی پس از قتل یک معلم که کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) را به دانش‌آموزان خود نشان داده بود، به دست یک جوان چچنی، دستور انحلال این دو جمعیت را صادر کرد.


درمانین همچنین تصریح کرد: لایحه «احترام به اصول جمهوری » که در قانون مبارزه با جدایی طلبی به آن اشاره شده است و به موجب آنها جمعیت‌ها می‌توانند در ازای احترام به اصول جمهوری در فرانسه از کمک‌های دولتی بهره‌مند شوند، از ماه ژانویه سال 2022 میلادی اجرا می‌شود.




نظرات کاربران