صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال

صدور مجوز ادای عمره برای افراد بالای ۷۰ سال

منابع عربستانی اعلام کردند: افراد بالای هفتاد سال می‌توانند با رعایت برخی شروط به عمره مشرف شوند.

به گزارش روسیاالیوم، روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که وزارت حج و عمره عربستان سعودی، دستورالعمل‌های جدیدی را در خصوص انجام فریضه عمره برای افراد بیش از ۷۰ سال صادر کرده است.


بر اساس این گزارش، افراد بالای ۷۰ سال تنها در صورتی اجازه ادای فریضه عمره را دارند که دو دوز واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده باشند. همچنین وزارت حج و عمره عربستان سعودی برای افراد در این رده سنی اجازه صدور مجوز جهت ادای فریضه عمره را از طریق برنامه‌های «توکلنا» و «اعتمرنا» داده است.


گفتنی است که پیش از این وزارتخانه حج عربستان، ادای فریضه عمره را به رده سنی ۱۸ تا ۷۰ سال محدود کرده بود.


وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که از ۴ اکتبر سال گذشته (۱۳ مهر ۹۹) پس از آغاز طرح «عمره ایمن» و بازگشت تدریجی حجاج به حرمین شریفین، ۱۰ میلیون زائر، عمره را با موفقیت انجام داده‌اند.


همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که از ۱۰ آگوست امسال (۱۹ امرداد ۱۴۰۰) یعنی زمانی که عربستان بار دیگر پذیرای زائران کشورهای دیگر بوده، تاکنون ۱۲ هزار ویزا صادر شده است.


چندی پیش عبدالفتاح بن سلیمان مشاط، معاون وزیر حج و عمره عربستان اعلام کرد: ظرفیت فعلی روزانه ۷۰ هزار زائر است اما هدف ما این است که به ظرفیت ۳,۵ میلیون زائر و نمازگزار در ماه برسیم.


وی افزود: واکسیناسیون کامل پیش‌شرط اعطای مجوز به حجاج عمره و دیگر نمازگزارانی است که مایل به زیارت مسجدالحرام و مسجدالنبی هستند. مجوزها از طریق برنامه توکلنا (Tawakkalna) صادر می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران