۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند

۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند

فرماندار مهران گفت: ۳۶ هزار زائر عتبات عالیات از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

مجید کاکی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: همچنین از بامداد شب گذشته تا ساعت 8 روز نهم مهر ماه،  ۶ هزار و ۶۰۰ زائر از کشور عراق از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.


وی افزود: تمهیدات امنیتی، انتظامی و بهداشتی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی مهران همچنان برقرار است و نظم خاصی در پایانه مرزی وجود دارد.


فرماندار مهران گفت: پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران امروز جمعه است و براساس پیش بینی ها عمده زائران اربعین حسینی امروز جمعه از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور می شوند.


وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاده شده و هماهنگی همه کمیته های قرارگاه عملیاتی اربعین مهران تاکنون هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به مبدا وجود ندارد.


 کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین بصورت روزانه با حضور استاندار و دستگاه های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می شود و برنامه ریزی و راهکاری لازم برای سهولت انتقال زائران بزگستی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می شود.


وی بیان داشت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه با تب سنجی و رپید تست تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهد گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد، علاوه بر ارائه آموزش لازم، از طریق وسایل نقلیه مجزا راهی محل سکونت خود می شوند و از طریق سامانه به دانشگاه علوم پزشکی مبدا مثبت بودن نتایج آن شخص ارسال می‌ شود.


فرماندار مهران یادآور شد: ۲۴ موکب با اشتیاق فراوان در حال پذیرایی از زائران هستند و ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و آماده خدمت. رسانی به زائران است.


گفتنی است شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است


مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.




نظرات کاربران