پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق

پایان کار موکب‌های ایرانی در عراق

خادمان ۵۰۰ موکب‌ ایرانی مستقر در عراق، روز گذشته با جمع کردن موکب‌ها به کار خود پایان داده و به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، موکب‌های اربعینی که امسال با فراز و نشیب‌های زیاد به عراق اعزام شده و در مسیر زائران اربعین به زوار خدمت کردند، روز گذشته با بازگشت بسیاری از زائران اربعین، موکب‌ها را جمع کرده و به کشور بازگشتند.


امسال ۵۰۰ موکب اربعینی در شهرهای زیارتی عراق مستقر شدند؛ به طوری که به گفته یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین ۴ موکب در کربلا، ۱۰۰ موکب در مسیر نجف ـ کربلا، ۸۰ موکب در نجف، ۱۴ موکب در کاظمین، ۲ موکب در مسیب و ۱۰ موکب در سامرا راه‌اندازی شده و به زائران اربعین خدمت کردند که عمده خدمات موکب‌های ایرانی در کنار موکب‌های عراقی اسکان و تغذیه بود. موکب‌های مسیر نجف -کربلا از چهارشنبه فعالیت خود را کم کردند اما موکب‌های مستقر در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا تا روز گذشته به زوار در بخش تغذیه خدمات ارائه می‌دادند.


روز گذشته با توجه به اینکه تعداد زائران حاضر در عراق کاهش یافت و بسیاری از زوار به کشور بازگشتند، خادمان‌ موکب‌های اربعینی نیز موکب خود را جمع کرده و به سمت مرز مهران حرکت کردند؛ چرا که بر اساس توافق صورت گرفته با عراق تجهیزات و وسایل موکب‌ها از طریق مرز مهران منتقل شد. این امر در حالی است که موکب‌های عراقی در روز اربعین به فعالیت خود پایان داده و به شهرهای خود بازگشته بودند.


امسال با توجه به ناهماهنگی‌هایی که در زمینه صدور ویزا و اعزام زائران به عراق به ویژه در فروش بلیت پروازهای اربعین رخ داد، خادمان و زائران اربعین که قرار بود از ۲۸ شهریور در عراق حاضر شوند، دیرتر از زمان پیش‌بینی شده به خیل عاشقان حسینی پیوستند و‌موکب‌های اربعینی کشورمان نیز حدود چهار روز قبل از اربعین رسما کار خود را آغاز کردند و برخی دیگر از موکب‌داران اربعینی به دلیل دیر رسیدن وسایل و تجهیزات از خدمات مناسب به زوار بازماندند.


به گزارش فارس، اربعین امسال عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری به ایران اختصاص داد و همه افراد باید از مرز هوایی به عراق سفر می‌کردند ‌که با توجه به استقبال عاشقان حسینی و حضور در پشت مرزها برخی نیز به صورت زمینی وارد عراق شدند؛ تا جایی که بر اساس گزارش مسؤولان بیش از ۸۰ هزار ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت کردند.




نظرات کاربران