نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر

نجف اشرف آماده استقبال از زائران ۲۸ صفر

نجف اشرف و مرقد مطهر امیر مؤمنان، علی(ع) در سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت سبط بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) با آماده کردن دو طرح ویژه امنیتی و خدماتی آماده استقبال از زائران علوی شد.

به گزارش خبرگزاری ها، استانداری نجف اشرف روز یکشنبه (11 مهرماه) از طرح امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه برای استقبال از زائران مراسم سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) خبر داد که برای اعلام بیعت مجدد با امیرمؤمنان، علی(ع) در روز ۲۸ صفر به این شهر مقدس می‌آیند.


فائق الشمری، مسئول نهاد رسانه آستان مقدس امام علی(ع) گفت: آمادگی‌ها برای استقبال از زائران آغاز شده و آستان علوی یک طرح خدمات‌رسانی را در چند محور در خارج از مرکز شهر برای ارائه خدمات مختلف به زائرانی که پای پیاده خود را به نجف اشرف می رسانند، آماده کرده است.


وی افزود: چهار ایستگاه خدمات‌رسانی در چهار محور شمالی، جنوبی، شرقی و غربی حرم دایر شده و آمادگی‌های لجستیک دیگر نظیر آماده کردن وسایل حمل و نقل زائران، رستوان و آشپزخانه آستان برای ارائه وعده‌های غذایی نیز انجام شده است.


این مسئول آستان مقدس علوی گفت: در شرایط شیوع کرونا چندین تیم پزشکی برای ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی در بین زائران مستقر هستند تا ضمن تضمین سلامت زائران از اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اطمینان ایجاد شود.


مقداد الموسوی، سخنگوی فرماندهی پلیس نجف اشرف نیز تأکید کرد که دستگاه‌های امنیتی در استان یک طرح ویژه را برای مراسم ۲۸ صفر تدارک دیده اند که مکمل طرح اربعین است و در این طرح هم بیست هزار نیروی امنیتی مشارکت دارند.


وی افزود: در این طرح شهر نجف برای تضمین امنیت جان زائران به هفت محور تقسیم شده است تا ورود زائران به استان ساماندهی شود، علاوه بر اینکه استان‌های همجوار در تأمین امنیت این مراسم مشارکت دارند.


نجف اشرف سالانه میزبان میلیون‌ها زائر عتبات عالیات است که برای مناسبت‌های دینی به حرم امام علی(ع) مشرف می‌شوند.


به مناسبت ۲۸ صفر جمع کثیری از زائران برای بزرگداشت سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و تجدید بیعت با امیرمؤمنان(ع) به نجف اشرف مشرف می‌شوند که بسیاری از آنها با پای پیاده خود را این شهر مقدس می‌رسانند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران