گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال

گامی نوین در برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری حوزه هنری دیجیتال

نمایشگاه مجازی «سوگواره هنر عاشورایی» با همکاری حوزه هنری دیجیتال و سپهر سوره هنری برپا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در پی برگزاری نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی در سالن ابوالفضل عالی واقع در ساختمان مرکزی حوزه هنری انقلاب اسلامی، با توجه به شرایط موجود و همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و نظر به اشتیاق همه ساله مخاطبان برای شرکت در این رویداد، حوزه هنری دیجیتال با ابتکاری خلاق اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی سوگواره هنر عاشورایی نموده و امکان پایش و شرکت در نظر سنجی را برای تمامی مشتاقان این رویداد هنری به وجود آورده است.


«سوگواره هنرعاشورایی»، باسابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری درعرصه هنرهای تجسمی است که هر ساله از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع حماسه بزرگ عاشورا برگزار می‌شود و هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این سوگواره ارسال کنند و پس از بررسی آثار توسط اساتید معتبرِ هر کدام از بخش‌ها، برترین آثار، معرفی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. حوزه هنری دیجیتال نیز در راستای هم‌افزایی دیگر معاونت‌های حوزه با ارائه برنامه‌ای مدون اقدام به برپایی این نمایشگاه به صورت مجازی کرده است.


عکس، پوستر، نقاشی‌خط و تصویرسازی، چهار بخش ارائه شده در این نمایشگاه است. آثار راه‌یافته به سیزدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی از میان ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی، توسط ۱۲ تن از اساتید به نام انتخاب شده‌اند.


همزمان با برگزاری نمایشگاه، آثار برگزیده سیزدهمین سوگواره هنرعاشورایی در نگارخانه‌ ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو «خانه عکاسان»، تعدادی از آثار فاخر در صحن‌های متبرک سه امامزاده در استان تهران و البرز جهت بازدید عمومی به نمایش گذاشته شده‌اند و تمامی این اماکن تحت پوشش رسانه‌ای حوزه هنری دیجیتال قرار گرفته‌اند.


علاوه بر تقدیر از خالقان آثار برگزیده، تعدادی از برترین آثار شرکت‌کننده در سوگواره، در نمایشگاه‌های حوزه هنری و نمایشگاه‌های سیار که در سال جاری، در صحن‌های متبرک امامزاده صالح (ع)- تهران، امامزاده جعفر(ع) – پیشوا و امامزاده طاهر(ع)- کرج قرار دارند، به نمایش گذاشته می‌شود. برنامه این نمایشگاه‌­ها به شرح زیر است: ۳ لغایت ۱۵ مهرماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ


۴ لغایت ۱۴ مهرماه در صحن حرم مطهر امامزاده صالح (ع)


۴ لغایت ۸ مهرماه پیشوا، صحن حرم مطهر امامزاده جعفر (ع)


۱۰ لغایت ۱۵ مهرماه کرج، بعد از پل مهرشر، صحن حرم مطهر امامزاده طاهر (ع)


علاقه‌مندان این رویداد می‌توانند از تاریخ ۱۰ مهرماه جهت شرکت در نمایشگاه مجازی دائمی سوگواره هنر عاشورایی به آدرس www.Hozehhonari.ir/ashoora  مراجعه کنند.


ضمناً در حاشیه نمایشگاه مجازی، امکانی جهت نظرسنجی و شرکت در انتخاب بهترین اثر از نگاه مردمی نیز فراهم شده و تمامی عزیزان می‌توانند در انتخاب اثر برتر از نگاه مخاطبان شرکت کنند.




نظرات کاربران