مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد

مرگ کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر(ص) در سوئد

کاریکاتوریست سوئدی هتاک به ساحت پیامبر اکرم(ص) در یک سانحه رانندگی کشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تی آر تی، لارس ویلکس(Lars Vilks)، کاریکاتوریست سوئدی موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) به همراه دو محافظ پلیس خود بر اثر حادثه رانندگی کشته شد.


کارتوریست سوئدی موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) از سال 2007 میلادی تحت حفاظت پلیس بود.


خودروی این کاریکاتوریست 75 ساله  که دو پلیس نیز همراه وی بودند، با یک کامیون تصادف کرد و همگی آنها کشته شدند. راننده این کامیون درحال حاضر در بیمارستان بستری است.


سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: پلیس درحال تحقیقات درباره این حادثه به مانند همه حادثه های دیگر است. اما از آنجا که دو پلیس نیز در این سانحه کشته شدند، بخش ویژه دفتر دادستانی تحقیقات دراین باره برعهده دارد.


این سانحه در نزدیک شهرک مارکارید هنگامی رخ داد که خودرو فیلکس با یک کامیون برخورد کرد و واژگون شد. هر دو خودرو دچار آتش سوزی شدند. راننده کامیون نجات یافته است و در بیمارستان تحت درمان است.


پلیس سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: علت این حادثه مشخص نیست. دو پلیس که از وی محافظت می کردند، نیز در این سانحه کشته شدند.


این کاریکاتوریست سوئدی موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) در سال 2007 میلادی کاریکاتورهای موهن را در روزنامه «Nerikes Allehanda» منتشر کرد .انتشار این کاریکاتورهای موهن خشم مسلمانان جهان را برانگیخت. پس از آن تهدید های بسیاری را دریافت کرده بود که همین مسئله باعث شد پلیس سوئد به صورت مخفیانه از وی محافظت کند.


این کاریکاتوریست موهن بارها هدف حمله قرار گرفته و در ۲۰۱۰ میلادی شخصی تلاش کرد خانه او را به آتش بکشد به همین دلیل او همواره با محافظ جا بجا می شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران