همزمان با شب رحلت پیامبر اعظم (ص)صورت گرفت؛

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از شهرک سینمایی نور

همزمان با شب رحلت رسول مکرم اسلام (ص) نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از شهرک پیامبراعظم(شهرک سینمایی نور) بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به همراه شماری از معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری عصر روز دوشنبه (12 مهر ماه) با حضور در شهرک سینمایی نور، از لوکیشن دو شهر مکه و مدینه در فیلم محمد رسول الله (ص) بازدید کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب دراین بازدید با توضیحات دست اندرکاران شهرک سینمایی نور با ویژگی های بزرگترین شهرک سینمایی ایران که در جاده قم احداث و در آن با استفاده از امکانات سبک و مقاوم، شهرهای مکه و مدینه در صدراسلام شبیه سازی شده است، آشنا شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این بازدید ضمن تجلیل و تقدیر ازساخت این شهرک سینمایی؛ خاطرنشان کرد: تلاش های خوبی برای ساخت مکان های مربوط به زمان طلوع اسلام صورت گرفته است و به نظرمی رسد تهیه پیوست فرهنگی و تاریخی بازدید بازدیدکنندگان را تاثیرگذارتر خواهد کرد.


وی ازدست اندرکاران این شهرک خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که مخاطبان در بازدید از این مکان، با فضاسازی های مناسب به نحوه زندگی و خاندان رسول خدا بیشتر توجه کنند و ذهن شان به قلب تاریخ روانه شود.


وی اضافه کرد: دردوران پیامبر(ص) زحمات فراوانی برای تنومند شدن درخت اسلام کشیده شد و ارائه مستندهای تاریخی زمان زندگی پیامبر از دو شهر مکه و مدینه برای مردم بسیار ارزشمند است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن تقدیر از تلاشهای آقای مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول‌الله، ساخت فیلم کامل زندگی حضرت محمد (ص) را اقدامی ارزنده توصیف کرد و گفت: ساخت چنین فیلم های مذهبی- تاریخی بخصوص فیلم هایی که با تاریخ اسلام گره خورده است برای مردم بسیارآموزنده وجذاب است و کارگردانانی همچون آقای مجیدی می توانند با تولید اینگونه آثار، تاریخ اسلام را به جامعه معرفی کنند.


وی همچنین خواستارحمایت مسئولان ازتولید آثارفاخرسینمایی با موضوع اسلام شد و ساخت چنین آثاری را موجب شناخت بیشتر مردم با مستندهای تاریخ گذشته دانست.


گفتنی است، شهرک سینمایی نور در 55 کیلومتری جاده تهران و قم با 220 هکتار مساحت واقع شده است. شهرکی که در آن بر اساس مستندهای تاریخی دکورشهرهای مکه ، مدینه و کلیسای بحیرا در شهر بصرای شام در مقیاس مختصات واقعی طراحی و ساخته شده‌است.




نظرات کاربران