200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین 200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین 200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین 200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین 200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین 200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین 200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین

200 اثر هنری، راوی تبادلات فرهنگی اسلام و چین

200 اثر هنری در نمایشگاه «سیمرغ و اژدها ـ قرون مبادله بین اسلام و چین» در موزه لوور ابوظبی راوی مبادلات فرهنگی میان جهان اسلام و چین در طول بیش از هشت قرن است.

نمایشگاه «سیمرغ و اژدها ـ قرون مبادله بین اسلام و چین» روز گذشته با حضور «محمد خلیفه المبارک» رئیس ادره فرهنگ و گردشگری ابوظبی افتتاح شد.


آثار ارائه شده در این نمایشگاه راوی وجوه مختلف تبادلات فرهنگی و هنری میان چین و جهان اسلام به عنوان دو مرکز فرهنگی از قرن هشتم لغایت هجدهم است.


این نمایشگاه که تا روز 12 فوریه سال 2022 میلادی ادامه دارد، شامل پنج بخش است که چهار بخش نخست آن دارای تسلسل زمانی و تاریخی است و بخش پنجم آن به دو هنر خطاطی و شعر اختصاص یافته است.


تابلوها و ظروف نقره‌، سرامیک، ظورف شیشه‌ای، آثار خطی، پارچه‌های فاخر تزئین شده با نوشته‌های عربی طرح‌های چینی، گل نیلوفر آبی، اشکال هندسی، اژدها و سیمرغ و دیگر حیوانات افسانه‌ای از جمله آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.


یک قدح طلا مربوط به سلسله یوآن (1279ـ 1368)، یک اژدهای نقره‌ای متعلق به سلسله لیاو (906/907ـ 1125) پارچه‌های ابریشمی فاخر مانند نوعی ابریشم با نخ‌های طلا از منسوجات امپراطوری مغول که بیانگر تاثیرپذیری از منسوجات ایران، خاور نزدیک و آسیای میانه است، از بارزترین آثار این نمایشگاه به شمار می‌رود.


آثار این نمایشگاه از میان آثار موجود در موزه لوور ابوظبی، موزه ملی هنرهای آسیایی گیمه، و آثار هنری در 12 موزه و موسسه فرهنگی در جهان انتخاب شده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران