استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان

استقبال سازمان ملل از گفت‌وگوی میان ایران و عربستان

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که از گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، استفان دوجاریک گفت: مذاکرات میان عربستان سعودی و ایران بسیار مهم است و به صراحت از حساسیت بسیاری برای  ثبات در منطقه برخوردار است.


وی افزود: از گفت وگوهای میان دوکشور استقبال می کنیم و درصورت درخواست آماده ارائه هرگونه کمک به آن هستیم.


پیش تر جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به ریاض، با صدور بیانیه ای از انجام گفت و گوهای دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.


همچنین «رابرت مالی»، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا هم از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرده بود.


تاکنون سه دور مذاکره میان ایران و عربستان به میزبانی عراق برگزار شده است اما برخی گزارش ها حاکیست که دور جدیدی از این مذاکرات هفته گذشته در بغداد برگزار شده است.


خبرگزاری های غربی به نقل از دو مقام عراقی روز دوشنبه پنجم مهر گزارش دادند که دور جدید و چهارم مذاکرات بین نمایندگان ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شده است.


بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان که کشورش بیش از شش سال است ائتلافی نظامی ضد یمن، فقیرترین کشور عربی تشکیل داده است و همه روزه این کشور را هدف آماج حملات خود قرار می دهد در این دیدار گفت که من به نماینده اتحادیه اروپا درباره خطر ادامه رد طرح های صلح توسط حوثی ها توضیح دادم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران