آغاز رای‌گیری از گروه‌های خاص در انتخابات پارلمانی عراق

منابع خبری عراق امروز (جمعه) از آغاز رای‌گیری از گروه‌های خاص در انتخابات پارلمانی عراق خبر دادند.

شبکه سومریه نیوزعراق اعلام کرد که رای گیری از گروه‌های خاص در انتخابات پارلمانی عراق صبح امروز هشتم اکتبر و دو روز قبل از موعد برگزاری سراسری انتخابات در این کشور، آغاز شد.


طبق این گزارش، گروه‌های خاص شامل اعضا و نیروهای دستگاه‌های امنیتی، زندانیان و آوارگان می‌شوند و انتخابات سراسری یکشنبه آینده در سراسر عراق برگزار می‌شود و در آن ۳۲۴۸ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب با یکدیگر رقابت خواهند کرد.


کمیساریایی عالی انتخابات عراق در این باره اعلام کرد: گروه‌های خاص که باید هشتم اکتبر در انتخابات مشارکت کنند شامل گروه‌های زیر هستند:


۱ ـ وزارت کشور


۲ ـ وزارت دفاع


۳ ـ دستگاه مقابله با تروریسم


۴ ـ وزارت امور داخلی اقلیم


۵ ـ وزارت پیشمرگ


۶ ـ آوارگان


7 ـ زندانیان


کمیساریایی عالی انتخابات عراق تعداد کل واجدین شرایط گروه‌های خاص برای رای دادن طی امروز را یک میلیون و ۷۵ هزار و ۷۲۷ فرد اعلام کرد.


درهمین حال، مقدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار توییتی در این باره گفت: امروز نیروهای امنیتی و ملی برای میهن و برای اصلاح رای می‌دهند.


وی نوشت: ما امیدواریم که آنها با شفافیت کامل و در آزادی، بدون تحریک، ارعاب یا فشارهای حزبی، جناحی، فرقه‌ای یا قومی، آرای خود را به صندوق‌های رای بیندازند.


صدر تأکید کرد: "اگر آنها محافظ وطن بوده‌اند، ما یاور آنها هستیم و اجازه نمی‌دهیم رای آنها تحت تاثیر هرگونه دخالت داخلی یا خارجی قرار بگیرد."




مطالب مرتبط

نظرات کاربران