عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی

عقب نشینی رژیم صهیونیستی از برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی

به دنبال موج اعتراضات داخلی و منطقه‌ای به حکم یک دادگاه در قدس اشغالی در زمینه برگزاری نیایش یهودیان در مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی با صدور حکم جدیدی از این تصمیم عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز جمعه تصمیم گرفت به صهیونیست‌ها اجازه ندهد در صحن‌های مسجد الاقصی نیایش کنند.


به گزارش فلسطین الیوم، این تصمیم به دنبال درخواست پلیس رژیم صهیونیستی برای تجدید نظر در حکم دادگاه موسوم به صلح در قدس اشغالی اتخاذ شد که به صهیونیست‌ها اجازه داده بود در صحن‌های مسجد الاقصی مراسم نیایش برپا کنند.


دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز سه شنبه در حکمی بی سابقه حق برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های مسجد الاقصی را به رسمیت شناخته بود.


بر اساس حکم این دادگاه، حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجد الاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.  


عومر بارلیف وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی، خطری برای امنیت عمومی به همراه خواهد داشت و منجر به یک وضعیت انفجاری می‌شود.


او با بیان اینکه پلیس رژیم صهیونیستی خواستار تجدید نظر در حکم دادگاه شده است، گفت: اسرائیل به آزادی عبادت و نیایش احترام می‌گذارد؛ با این وجود با توجه به پیامدهای امنیتی مورد انتظار از چنین تصمیمی باید وضعیت موجود حفظ شود و نیایش یهودیان مثل قبل در همان دیوار ندبه باشد و نماز مسلمانان در حرم شریف برگزار شود.


روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم هم گفته بود تصمیم بی سابقه دادگاه اسرائیل به اسرائیلی‌ها اجازه می‌دهد در نزدیک حرم قدسی نیایش کنند و به شهرک نشینان اجازه می‌دهد در صحن‌های مسجد الاقصی نماز گزارند.


این تصمیم رژیم صهیونیستی با مخالفت فلسطینیان و خیلی از کشورهای اسلامی و همچنین الازهر روبه‌رو شده بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران