دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند

دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع تقریب حمله تروریستی قندوز را محکوم کردند

حجج الاسلام والمسلمین حمید شهریاری و سیدعلی قاضی عسکر دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درپیام های جداگانه حمله تروریستی قندوز افغانستان را محکوم کردند.

حجج الاسلام والمسلمین حمید شهریاری و سیدعلی قاضی عسکر دبیرکل و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیام های جداگانه ضمن محکوم‌کردن حمله تروریستی به مسجدی در قندوز افغانستان، با خانواده‌های داغدار این جنایت ابراز همدردی کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، متن پیام رئیس شورای عالی مجمع تقریب به شرح زیر است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


فاجعه جنایت بار اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز موجب تألم همه علما و نخبگان جهان اسلام گردید. اقدام کور و بزدلانه‌ای که لشگر جهل و کینه به تحریک و سرمایه اجانب بارها در کشور مظلوم و محنت‌زده افغانستان به اجرا درآورد و متأسفانه مجامع بین‌المللی و قدرت‌هایی که مسبب اصلی این رنج و آلام بوده و هستند به نظاره نشستند و با سکوت به رنج این ملت مظلوم استمرار بخشیدند


تجاوز به جان و مال مردم در اماکن عمومی و مقدس نشان از بیگانگی تروریست‌ها از اسلام و فرهنگ اسلامی دارد. آنچه امروز دشمن کینه‌توز نشانه رفته پاشیدن بذر کینه و عداوت بین مردم افغانستان با دامن‌زدن به مسائل فرقه‌ای و طایفه‌ای است. رجاء واثق داریم که بیداری مردم شریف و علمای بیدار و اصحاب متعهد رسانه و متنفذان افغانستان با درک درست نقشه‌های دشمنان ملت و کشور این توطئه شوم را خنثی خواهند کرد و در ایام پر محنت و رنج در کنار هم متحدتر از همیشه خواهند بود.


مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکومیت شدید این جنایت تروریستی با مصدومان و خانواده‌های داغدار این جنایت ابراز همدردی نموده و شهادت فرزندان اسلام را به خانواده شهدا و ملت و علمای جهان اسلام به‌ویژه روحانیون و علمای مذاهب اسلامی و سران عشایر و طوایف افغانستان تسلیت عرض می‌کند.


بی‌تردید امنیت مراکز و اماکن مقدس و عمومی و جان نوامیس و اموال مردم افغانستان متوجه کسانی است که قدرت سیاسی و نظامی این کشور را در اختیار دارند. جهان اسلام و مجامع بین‌المللی در انتظار ایفای نقش مسئولانه و انجام تعهدات بین‌المللی آنان است.


ما بار دیگر بر مواضع به حق خود تاکید می‌کنیم و راه برون‌رفت وضعیت محنت‌بار افغانستان را تشکیل دولتی فراگیر از همه اقوام و طوایف و پیروان مذاهب اسلامی بر اساس خواست مردم شریف این کشور بزرگ دانسته و گام درست در این مسیر را بازشدن باب گفتگوهای ملی در اشکال و سطوح مختلف می‌دانیم.


از همه تشکل‌های حقوقی و مجامع بین‌المللی و از همه نهادهای علمایی و اسلامی جهان اسلام درخواست داریم با اعلام مواضع صریح در مقابل این جنایات غیرانسانی از حقوق مسلم و امنیت عمومی و پایدار و تشکیل دولت فراگیر به جد دفاع نموده و حذف ریشه‌های ترور و خشونت را پیگیر و مجازات فوری و عادلانه تروریست‌ها و بانیان آنان را از مطالبات جدی خود قرار دهند.


از خداوند سبحان سرافرازی و اعتلای ملت و کشور افغانستان و علو درجات شهدا و بهبودی مجروحان را مسئلت دارم.



حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در پیام خود ضمن محکوم کردن حمله تروریستی قندوز از عالمان، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام دعوت کرد از دولت ها و کشورهای متبوع خود بخواهند به صورت متحد و یکپارچه برای ریشه کن نمودن تروریسم اقدام کنند.


متن پیام به شرح زیر است:


و مکروا و مکر الله و الله خیر  الماکرین «آل عمران : 54»


دست پلید شیاطین متحجر بار دیگر در شهرستان سید آباد قندوز افغانستان از آستین مولود آمریکا بیرون آمد و جنایتی بزرگ را رقم زد که در نتیجه آن بیش از یکصد نفر شیعه افغانی مظلوم هنگام برگزاری نماز جمعه و اقامۀ ذکر الله به خاک و خون کشیده شده و تعداد زیادی نیز زخمی و مجروح شدند و قلوب مسلمانان جهان جریحه دار گردید.


داعش این گروه مزدور آمریکا با کمال وقاحت مسئولیت این جنایت فجیع را رسماً به عهده گرفت  و کشورهای مدعی طرفداری از حقوق بشر و همراهان ذلیل آنان در گوشه و کنار دنیا تا کنون از محکوم نمودن این کشتار بی رحمانه خود داری کرده اند.


طالبان باید بدانند که در رابطه با حفظ امنیت شهروندان افغانی چه شیعه و چه سنی کاملاً مسئول اند و نباید اجازه دهند اینگونه حوادث تکرار شود.


اینجانب از عالمان، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام می خواهم تا ضمن محکوم کردن این عملیات خرابکارانه و تروریستی، از دولت ها و کشورهای متبوع خود بخواهند به صورت متحد و یکپارچه برای ریشه کن نمودن تروریسم اقدام و از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری به عمل آورند.


 از خداوند متعال برای شهدای مظلوم این جنایت بزرگ رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان  صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحان شفای عاجل و کامل مسئلت دارم.





نظرات کاربران