سخنگوی کمیسیون امور داخلی وشوراها:

نقاط ضعف و قوت مراسم اربعین با حضور مسئولان ذی ربط بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: نقاط ضعف و قوت مراسم اربعین امسال با حضور مسئولانی از وزارت خانه های راه،خارجه و‌کشور،سازمان حج و زیارت وسازمان هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

روح الله نجابت در گفت وگویی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها،گفت: در این جلسه پیرامون موضوع اربعین ۱۴۰۰ و نقاط قوت و ضعفی که پیرامون این رویداد بود، با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، نیروی انتظامی، اورژانس کشور، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و ستاد اربعین، سازمان صدا و سیما، وزارت امور خارجه و سازمان هلال احمر بحث و بررسی صورت گرفت.


سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: در ابتدای این جلسه معاون امنیتی وزیر کشور توضیحاتی در خصوص زحمات تمام دست اندرکاران برای برگزاری این رویداد به نمایندگان ارائه کرد. بعد از آن اعضای کمیسیون به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.


وی ادامه داد: موضوع اربعین با تلاش های جدی همه دست اندرکاران همراه بود و مورد تقدیر اعضای کمیسیون قرار گرفت اما نقاط ضعفی نیز در جریان مراسم امسال وجود داشت. باتوجه به اینکه این پدیده برای بار اول نبود و حجم مسافران نیز از سال های قبل کم تر بود نقاط ضعفی دیده شد. این موارد مورد بررسی قرار گرفت.


نجابت بیان کرد: ابهاماتی در مورد باز و بسته شدن مرزها، نوع تردد زمینی و هوایی زائران، ابهامات پیرامون قیمت بلیط هواپیما، موضوعات مربوط به واکسن و آزمایش PCR، خدمات رسانی به زائران در مرزها و فرودگاه ها، پیگیری سهمیه زائران ایرانی که اعداد متفرقی اعلام شد از جمله مهم ترین نکات ضعف و ابهامات همکاران بود که در جلسه کمیسیون مورد سوال قرار گرفت.


وی ادامه داد: بعد از مطرح شدن نکات و مطالب اعضای کمیسیون، مسئولان ذی ربط توضیحات و نکات خود را ارائه دادند. در پاره ای از موارد توضیحات قانع کننده بود اما جمع بندی کمیسیون بر این بود که انتظار نمایندگان مردم در بحث هماهنگی این مراسم خیلی بیشتر بود. عزیزانی که زحمت کشیدند صاحب تجربه بودند اما در اربعین ۱۴۰۰ هماهنگی ها مطابق با انتظار نبود.


نجابت در پایان خاطر نشان کرد: ان شاءالله در این زمینه پیگیری های لازم به نمایندگی از مردم صورت خواهد گرفت تا در صورت تجربه های مشابه در سال های آینده شاهد تکرار نقاط ضعف نباشیم. آنچه که در اولویت می باشد خدمات رسانی دقیق و مبتنی بر شفافیت به زائران حسینی می باشد.




نظرات کاربران