معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد

معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد

نخست‌وزیر عراق از دستگیری معاون ابوبکر البغدادی سرکرده معدوم گروهک تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ها، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز از دستگیری معاون سرکرده معدوم داعش طی یک عملیات برون‌مرزی خبر داد.


وی در توییتر نوشت: «در زمانی که چشم دلاورمردان ما در نیروهای امنیتی برای محافظت از انتخابات هوشیار  و باز بود، بازوی اصیل آن‌ها در سازمان اطلاعاتی یکی از دشوارترین عملیات‌های اطلاعاتی را در خارج از مرزها برای دستگیری سامی جاسم انجام می‌داد.


الکاظمی گفت: جاسم مسئول امور مالی داعش و معاون ابوبکر البغدادی سرکرده معدوم این گروهک تروریستی است. مبارک باد بر بازوهای امنیتی. زنده باد عراق


نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز درباره جزئیات دستگیری این تروریست گفت: «سامی جاسم محمد جعاطة العجوز الجبوری» معروف به «ابو آسیا» و «ابوالقادر الزبیدی» مسئول پرونده‌های مالی و اقتصادی گروهک تروریستی داعش طی یک عملیات ویژه برون مرزی سازمان اطلاعات ملی عراق دستگیر شد.


این نهاد عراقی، جاسم را یکی از مهم‌ترین تروریست‌های تحت پیگرد بین‌المللی و از مسئولین  شورای مرکزی داعش و از نزدیک‌ترین چهره‌ها به عبدالله قرداش، سرکرده فعلی داعش خواند و گفت: او مسئولیت‌های امنیتی و مالی مهمی از جمله جانشینی ابوبکر البغدادی را بر عهده داشت و رئیس تشکیلات موسوم به دیوان بیت‌المال و معاونت والی دجله در داعش بود.


جاسم متولد ۱۹۷۴ و صاحب چهار فرزند است و در حالی که زن داشته سه نفر از زنان ایزدی را به عنوان کنیز گرفته بود. گفته می‌شود او در ترکیه دستگیر شده است.


این تروریست که مرد شماره دو داعش خوانده می‌شود، در سال ۲۰۰۴ با ابومصعب الزرقاوی بیعت کرد. نیروهای آمریکایی او را در سال ۲۰۰۵ دستگیر و به زندان بوکا انتقال دادند. وی در سال ۲۰۱۰ آزاد شد. وی پس از رفتن به سوریه از سوی البغدادی به عنوان امیر «دیوان الرکاز» انتخاب شد و سپس به عنوان معاون دوم البغدادی و امیر بیت المال در گروه کتروریستی داعش به جنایات خود ادامه داد. پس از هلاکت البغدادی نیز در پست امیر ولایت شام و مدیر پرونده‌های اقتصادی و مالی داعش به کار خود ادامه داد.


بر اساس این گزارش، جاسم در نبردهای تلعفر و الحضر در سال ۲۰۱۷ یکی از سرکرده‌های مهم میدانی داعش بود و متهم به کشتار هزاران عراقی و سوری طی دوران خلافت خودخوانده داعش در دو کشور سوریه و عراق است.


 


 




نظرات کاربران