فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر

فعالیت‌های آموزشی بعثه رهبری با شیوع کرونا قوت گرفت/ اجرای ۵۰ برنامه آموزشی در 2 سال اخیر

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اجرای بیش از 50 طرح و برنامه در ایام کرونا گفت: بعثه مقام معظم رهبری در دو سال اخیر با توجه به لزوم ادامه فعالیت‌های آموزشی برنامه‌ها را مجازی و غیرحضوری پیگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تعطیل شدند. اما پس از مدتی با ادامه این روند در جهان سبک زندگی مردم تغییر کرد و کرونا دیگر مانعی برای ادامه فعالیت نبود؛ چرا که بسیاری از نهادها و سازمان‌ها اقدامات خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری پیگیری کردند.
بعثه مقام معظم رهبری نیز از نهادهایی است که با شیوع کرونا فعالیت‌های خود را متناسب با ایام کرونا مدیریت و ساماندهی و برای این منظور نیز برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرد؛ به طوری که بیش از ۵۰ طرح و برنامه و ۱۱۰ مورد نشریه، پوستر و اسلایدهای اطلاع رسانی در حدود دو سال اخیر به همت مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تدوین و اجرایی شد.
حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه به تشریح فعالیت‌های آموزشی در بعثه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: پس از شیوع کرونا برنامه‌های آموزشی بعثه مقام معظم رهبری به صورت مجازی و آنلاین پیگیری شد.
وی با بیان اینکه ابتدای شیوع کرونا همزمان با ثبت‌نام حج تمتع بود، خاطر نشان کرد: پس از شیوع کرونا کسی تصور نمی‌کرد که این ویروس سبک زندگی و برنامه‌ها را متحول سازد. با این وجود، بعثه مقم معظم رهبری به منظور آمادگی زائران خانه خدا برنامه‌های آموزشی را به صورت مجازی پیگیری کرد و در همه استان‌ها کلاس‌های آموزش حج تمتع برگزار و آمادگی لازم زائران و همچنین کارگزاران حج ایجاد شد، اما سال گذشته عربستان حج تمتع را به صورت محدود و فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار کرد و این روند سال جاری هم به همین شکل بود.
حجت‌الاسلام اخویان با اشاره به اینکه عتبات نیز پس از شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد، گفت: با وجود تعطیلی عتبات، برنامه‌های آموزشی برای روحانیون کاروان‌ها برگزار شد و همه به منظور از سرگیری برنامه‌های حج و عتبات آماده بودند که تاکنون هیچ کدام از سفرهای زیارتی برقرار نشده است.
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در دو سال اخیر که با کرونا همراه شدیم، کلاس‌های آنلاین ویژه زائران حج تمتع برگزار شد، افزود: در این برهه محتوا و تولیدات الکترونیکی، سامانه پیامکی، جلسات شبیه سازی شده کاروانی، فعالیت در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزار «کاروان مجازی حج» و شبکه اجتماعی «کاروان من» را ایجاد کردیم.


برگزاری ۵۵ جلسه به صورت زنده برای زائران حج تمتع
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵ جلسه به صورت زنده برای زائران حج تمتع برگزار شد که ۲۹۰ هزار بازدید کننده از صفحه آنلاین صورت گرفت، خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه آموزش مجازی زائران در عملیات حج بیش از یک میلیون بازدید داشته است. همچنین در این ایام دوره‌های آموزشی طرح استمرار آموزش زائران حج به صورت هفتگی در ۱۸ جلسه برگزار شد که حدود ۱۵۰ هزار بازدید کننده داشت.


راه‌اندازی پیام رسان اختصاصی «کاروان من» ویژه زائران حج
حجت‌الاسلام اخویان از راه‌اندازی پیام رسان اختصاصی «کاروان من» ویژه زائران حج خبر داد و گفت: در این مدت نرم‌افزارهای تلفن همراه ویژه زائران حج و عتبات همچون نرم‌افزارهای اندروید «مناسک محشی» و «مناسک همراه» ویژه روحانیون حج تمتع ۹۹، نرم افزارهای اندروید «قواعد فقهی و احکام مورد نیاز بانوان عمره و حج»، کتابخوان گنجینه زیارت، کاروان مجازی اعتاب مقدسه و «بانک اشعار» ویژه عتبات عالیات راه‌اندازی شد که مورد استقبال زائران قرار گرفت.
وی برگزاری دوره‌های ویژه خادمان فرهنگی کاروان‌های حج، عمره و اعتاب مقدسه را از دیگر اقدامات بعثه مقام معظم رهبری در ایام کرونا برشمرد و افزود: در نیمه اول امسال نیز دوره آموزش کارگزاران فرهنگی را برگزار کردیم که ۶۸۴ نفر در قالب ۳ هزار و ۱۹۵ نفر درس در دوره‌های عتبات شرکت کرده و ۴۵ کلاس آنلاین نیز برگزار شد که در نهایت از متقاضیان آزمون اخذ شد.


برگزاری بیش از ۵۰ برنامه و پخش زنده در فضای مجازی
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به برگزاری بیش از ۵۰ برنامه و پخش زنده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ برنامه و نشست علمی تخصصی در قالب‌های مختلف همچون ویژه برنامه «میعاد با عرفه» ویژه ایام ذی الحجه، «در مدرسه عاشورا» ویژه شب‌های جمعه ماه محرم و صفر، «ربیع قرآن» ویژه تفسیر آیات قرآن مرتبط با حج در روزهای ماه مبارک رمضان برگزار شده است.


دوره آموزشی خادمان فرهنگی با حضور یک هزار و ۶۷۵ نفر
حجت‌الاسلام اخویان با بیان اینکه دو دوره آموزشی خادمان فرهنگی کاروان‌های حج، عمره و عتبات با حضور یک هزار و ۶۷۵ نفر برگزار شد، خاطر نشان کرد: ما در این مدت برنامه‌های مختلفی را به صورت آنلاین و مجازی برگزار کردیم تا به نوعی از شیوع کرونا جلوگیری کنیم که برگزاری دوره آموزش آنلاین «تمهیدی معینه‌ها» با حضور ۲۶۱ نفر در قالب یک هزار و ۱۵۰نفر کلاس، راه‌اندازی دوره «بازآموزی روحانیون عتبات» و ثبت‌نام ۳۳۷ نفر در اولین دوره، برگزاری «آموزش تکمیلی کارگزاران فرهنگی حج تمتع» با حضور ۵۴۰ نفر، برگزاری ویژه برنامه آنلاین «مدرسه زمستانه شبهه پژوهی وهابیت» با حضور ۱۸۰ نفر، برگزاری اولین دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان با موضوع «سبک زندگی اسلامی» با حضور ۱۵۷ نفر از این دست برنامه‌ها است.


برگزاری کارگاه آموزشی «آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گری در فضای مجازی»
وی برگزاری کارگاه آموزشی «آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گری در فضای مجازی» ویژه کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و پخش زنده از طریق شبکه در رواق میقات را از اقدامات مهم برای بصیرت افزایی درون سازمانی عنوان کرد و گفت: پس از شیوع کرونا همه برنامه‌ها به سمت و سوی مجازی و آنلاین رفت. بر همین اساس هم دوره‌هایی در این زمینه برگزار شد تا فعالیت‌های آموزشی را به خوبی طی کنیم و همراه با دیجیتالی شدن پیش برویم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران