برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت

برگزاری محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در حج و زیارت

محفل انس و معارف قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و ممتاز کشورمان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز حسینیه شهدای مکه و منا در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  در این محفل نورانی، «استاد احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  و سرپرست حجاج ایرانی به تبیین و تفسیر آیات قرائت شده از سوره حجرات در این مراسم پرداخت.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در هر سوره از قرآن کریم، کلام خدا در قالب دسته گلی از مطالب و نکات مختلف بیان شده است، درتبیین سوره حجرات گفت: این  سوره مدنی هفت بخش دارد و محور کلی آن مسائل اخلاقی است که در بخش اول، آداب تعامل با پیامبر (ص) و در بخش دوم، مسائل اخلاقی بیان شده است که عمل به آن موجب صفا و تقویت دوستی میان مومنان خواهد شد.
وی با بیان اینکه جامعه امروز به مسائل اخلاقی بسیار نیاز دارد، افزود: متاسفانه برخی افراد با تغییر در عناوین و بدون در نظر گرفتن ماهیت کاری که انجام می دهند به رذایل می پردازند. مثلا فردی با وجود علم به زشتی دروغ، برای آن نام دیگر می نهد در حالی که دروغ، دشمنی با خدا و نافرمانی از پروردگار است. یا گاهی برخی حق دیگران را تضییع می کنند و نام آن را زرنگی می نامند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نحوه تعامل دراختلافات مومنان، ارزش های انسانی، ایمان، اسلام آوری و علم خدا را دیگر بخش های سوره حجرات عنوان کرد ودر تبیین آیه سیزدهم این سوره گفت: در این آیه به تقوا اشاره و مسئله اخلاق که بسیار اهمیت دارد ، بیان شده است.
وی افزود: حتی اگر فردی در اعتقادات مشکل داشته باشد باید از نظر اخلاقی خودش را اصلاح کند، چون اگر اخلاق در جامعه ای وجود نداشته باشد، آن جامعه اصلاح نخواهد شد. 
وی با اشاره به اهمیت تقوا و آثار آن ادامه داد: انسان اگر تقوا داشته باشد، ناخواسته به برنامه های الهی دست پیدا می کند به همین دلیل تقوا به عنوان یک اعلامیه جهانی برای همه انسان ها مهم است در آیه هم خطاب همه افراد بشر استیَـٰۤأَیُّهَا ٱلنَّاسُ .... إِنَّ أَکۡرَمَکُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَاکُمۡۚ). تقوا اکسیری است که هر کجا وجود داشته باشد، تاثیر خود را خواهد داشت و موجب عزت و بزرگی دارنده آن خواهد شد که:(... وَ لِبَاسُ ٱلتَّقۡوَىٰ ذَ ٰ⁠لِکَ خَیۡرࣱۚ ذَ ٰ⁠لِکَ مِنۡ ءَایَـٰتِ ٱللَّهِ لَعَلَّهُمۡ یَذَّکَّرُونَ)
[سوره اﻷعراف 26]


| شناسه مطلب: 108556







نظرات کاربران