برنامه ویژه آستان مقدس عسکریین(ع) برای سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)

آستان مقدس امامین عسکریین(ع) برنامه خدماتی و امنیتی ویژه ای را به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اتخاذ کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری العسکریین، با نزدیک شدن به شهادت امام حسن عسکری(ع)، لیث جاسم، رئیس کمیته زیارت آستان مقدس امامین عسکریین(ع) گفت: دبیرخانه آستان مقدس عسکری برنامه ویژه ای را برای پذیرایی و استقبال از زایران و ارایه خدمات به آنها در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اتخاذ کرده است و همه مقامات امنیتی و خدماتی به حالت آماده باش درآمدند.


جاسم افزود: هر بخش برنامه ویژه را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه براساس توصیه های ستاد بحران و وزارت بهداشتی در نظر گرفته است و هماهنگی با همه طرف های پشتیبانی از جمله موقوفات شیعه، عتبات مقدس، زیارتگاه های شیعه، وزارتخانه های بهداشت، خدمات و امنیت در بغداد و استان های دیگر عراق در خصوص این مراسم انجام شده است.


وی ادامه داد: هماهنگی با فرماندهی پلیس فدرال و فرماندهی عملیات سامرا و پلیس محلی در صلاح الدین و همچنین با دولت محلی، بخش های امنیتی، خدماتی و بهداشتی در سامرا و نیروهای حشد شعبی در این شهر مقدس به منظور ارایه حمایت لازم در هنگام مراسم انجام شده است. علاوه براین با نهادهای داوطلب پشتیبانی برای ایجاد امنیت آستان مقدس هماهنگی شده است.


در همین حال، جبارحلوحسین،رئیس بخش انتظامات گفت: نیروهای امنیتی این بخش برنامه ویژه خود برای ایجاد فضایی امن به منظور حرکت زایران و حفظ سلامتی آنها و اموال شان هنگام زیارت و پس از آن را  آغاز کرده اند.


وی افزود: نیروهای امنیتی آستان مقدس و اطراف آن، راه های منتهی به حرم مقدس را قبل از برگزاری مراسم عزاداری و هنگام بازگشت زایران به خانه هایشان امن می کنند. برنامه امنیتی شامل آماده سازی ایست های بازرسی ، پیگیری و کنترل است. همه تلاش ها و امکانات برای استقبال از تعداد زیاد زایران از کنترل خارجی تا رسیدن به ایست بازرسی مقام حرم مقدس با هماهنگی تیپ حفاظت از بارگاه امامین عسکریین و مقامات امنیتی در شهر سامرا انجام شده است.


آستان مقدس امامین عسکریین همه نیروهای بخش های مختلف خود را برای استقبال از زایران در سالروز شهادت امام حسن عسکری که مصادف با هشتم ربیع الاول است، به حالت آماده باش درآورده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران