قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد

قطر: عادی‌سازی با اسرائیل در سیاست دوحه جایی ندارد

وزیر خارجه قطر گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل با سیاست‌های دوحه تطابق ندارد. وی همچنین خواستار برقراری روابط حسنه بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران بدون دخالت در امور این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از النشره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سخنانی در خصوص تحولات افغانستان، روابط کشورهای عربی با ایران و سیاست قطر درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرد.


آل ثانی درباره تحولات افغانستان گفت: ما برای بهبود اوضاع افغانستان با واشنگتن و طالبان در ارتباط هستیم


وزیر خارجه قطر افزود: حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان بدون تعامل با دولت موقت این کشور میسر نیست. ما نقش یک میانجی بی‌طرف در افغانستان را ایفا می‌کنیم. به دنبال آن هستیم تا افغانستان به یک کشور با ثبات تبدیل شود. روابط ما با واشنگتن، راهبردی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز شاهد حرکت مثبتی میان ایران و عربستان هستیم. ما این حرکت مثبت را تشویق می‌کنیم. احیای توافق هسته‌ای ایران به نفع ما است و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم. اعضای شورای همکاری خلیج فارس بدون دخالت در امور ایران با آن ارتباط برقرار کنند.


این مقام قطری به مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل با سیاست‌های دوحه تطابق ندارد و تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد، نمی‌توان از عادی‌سازی روابط سخن گفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران